တကၠသိုလ္မွာ ပထမဦးဆံုး ျမန္မာစာဆရာလုပ္သြားခဲ့တာ ဘယ္သူလဲ
ေရွးေဟာင္းစာေပမ်ားတြင္သာ က်က္စားခဲ့သည္မဟုတ္။ ေခတ္ကာလတြင္ ေပၚေပါက္ခဲ့ေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ား၊ စာေပမ်ားကိုလည္း သိကၽြမ္းနားလည္သူတစ္ဦး ျဖစ္၏။
တကၠသိုလ္တြင္ ပထမဦးဆံုး ျမန္မာစာဆရာ လုပ္သြားခဲ့သူမွာ ဆရာႀကီးဦးပြား ျဖစ္ေလသည္။ ဆရာႀကီးဦးပြားသည္ ေတာင္ငူသားျဖစ္၏။ ငယ္ငယ္
ကတည္းကပင္ ျမန္မာစာေပႏွင့္တကြ ေဗဒင္က်မ္း၊ ေဆးက်မ္းမ်ားကို ေကာင္းစြာ ေလ့လာ သင္ၾကားတတ္ေျမာက္ခဲ့သူတစ္ေယာက္
တကၠသိုလ္တြင္ ပထမဦးဆံုး ျမန္မာစာဆရာ လုပ္သြားခဲ့သူမွာ ဆရာႀကီးဦးပြား ျဖစ္ေလသည္။ ဆရာႀကီးဦးပြားသည္ ေတာင္ငူသားျဖစ္၏။ ငယ္ငယ္
ကတည္းကပင္ ျမန္မာစာေပႏွင့္တကြ ေဗဒင္က်မ္း၊ ေဆးက်မ္းမ်ားကို ေကာင္းစြာ ေလ့လာ သင္ၾကားတတ္ေျမာက္ခဲ့သူတစ္ေယာက္
ျဖစ္၏။
ေတာင္ငူမွထုတ္ေ၀ေသာ သင္းစာတစ္ေစာင္တြင္ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္လုပ္ခဲ့သူျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေရွးေဟာင္းစာေပေရာ ေခတ္ဆန္ေသာ စာေပမ်ားကိုပါ ေကာင္းစြာ
ကၽြမ္းက်င္သူျဖစ္ေၾကာင္း ထင္ရွားလွေပသည္။
စာသင္ၾကားရာ၌ ေက်ာင္းသားမ်ား မပ်င္းၾကေစရန္ ရယ္စရာကေလးမ်ား ညႇပ္ကာညႇပ္ကာ ေျပာၾကားေလ့ရွိသည္မွာ ဆရာႀကီးဦးပြား၏ ဂုဏ္ထူးတစ္ရပ္
ျဖစ္ေလသည္။ စာသင္ၾကားေနရင္း စာထဲတြင္ပါလာေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားႏွင့္ဆီေလ်ာ္သည့္ ရယ္စရာသာဓကမ်ား၊ ရယ္စရာလကၤာမ်ားကိုသာ ေျပာၾကား
ေလ့ရွိေသာေၾကာင့္ ေက်ာင္းသားမ်ားက စြဲမက္ခ်စ္ခင္ၾကသည္။ ေက်ာင္းသားမ်ား ျမန္မာစာေပကို လိုက္စားခ်င္လာေအာင္ အမ်ဳိးမ်ဳိး အားေပးေျပာၾကားေလ့လည္း
ရွိေပ၏။ မိမိ၏ တပည့္မ်ားကိုလည္း အလြန္ခင္မင္ေလ့ရွိသည့္အတိုင္း ဘယ္အခါမွ် ေငါက္ငန္းျခင္းမရွိ။ တပည့္မ်ားအား အလြန္အလိုလိုက္ေလ့ရွိသည္။ မတတ္လွ်င္
တတ္ေအာင္၊ နားမလည္လွ်င္ နားလည္ေအာင္ မ်ားစြာ ႀကိဳးစားကာ သင္ၾကားေလ့ရွိ၏။
ဆရာႀကီး ဦးပြား၌ ထူးျခားေသာ အခ်က္တစ္ခုမွာ ပ်ဳိ႕ကဗ်ာမ်ားကို သင္ၾကားေသာအခါ စာအုပ္ကိုမကိုင္ဘဲ အလြတ္ ႏႈတ္ကရြတ္ကာ သင္ၾကားျပသႏိုင္ျခင္း
ျဖစ္ေလသည္။ ပ်ဳိ႕မ်ား၊ လကၤာမ်ားကို အလြတ္ႏႈတ္တိုက္ရသည္။ ဦးပုည ေမတၱာစာ၊ ရတနာနဒီေမာ္ကြန္း၊ ၾသ၀ါဒထူးပ်ဳိ႕၊ ပလိပ္စားဧခ်င္း၊ ပါရမီခန္းပ်ဳိ႕၊ ကိုးခန္းပ်ဳိ႕
စသည္တို႔ကို အစမွ အဆံုးတိုင္ ႏႈတ္တိုက္ရသည္။ ကဗ်ာဖြဲ႕နည္းမ်ားကို သင္ၾကားေနခိုက္ ႐ုတ္တရက္ထကာ သင္ပုန္းႀကီးေပၚတြင္ ေတးထပ္၊ ေဘာလယ္၊ ေဒြးခ်ဳိး၊
ေလးခ်ဳိး၊ လြမ္းခ်င္းမ်ားကို ေရးျပတတ္ရာ ဂုဏ္၊ ရသႏွင့္ ျပည့္စံုေသာလကၤာမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ ေဗဒင္ကိုလည္း အေတာ္အတန္ ေခါက္မိေအာင္ သင္ၾကားျပသေလ့
ရွိသည္။
ကၽြမ္းက်င္သူျဖစ္ေၾကာင္း ထင္ရွားလွေပသည္။
စာသင္ၾကားရာ၌ ေက်ာင္းသားမ်ား မပ်င္းၾကေစရန္ ရယ္စရာကေလးမ်ား ညႇပ္ကာညႇပ္ကာ ေျပာၾကားေလ့ရွိသည္မွာ ဆရာႀကီးဦးပြား၏ ဂုဏ္ထူးတစ္ရပ္
ျဖစ္ေလသည္။ စာသင္ၾကားေနရင္း စာထဲတြင္ပါလာေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားႏွင့္ဆီေလ်ာ္သည့္ ရယ္စရာသာဓကမ်ား၊ ရယ္စရာလကၤာမ်ားကိုသာ ေျပာၾကား
ေလ့ရွိေသာေၾကာင့္ ေက်ာင္းသားမ်ားက စြဲမက္ခ်စ္ခင္ၾကသည္။ ေက်ာင္းသားမ်ား ျမန္မာစာေပကို လိုက္စားခ်င္လာေအာင္ အမ်ဳိးမ်ဳိး အားေပးေျပာၾကားေလ့လည္း
ရွိေပ၏။ မိမိ၏ တပည့္မ်ားကိုလည္း အလြန္ခင္မင္ေလ့ရွိသည့္အတိုင္း ဘယ္အခါမွ် ေငါက္ငန္းျခင္းမရွိ။ တပည့္မ်ားအား အလြန္အလိုလိုက္ေလ့ရွိသည္။ မတတ္လွ်င္
တတ္ေအာင္၊ နားမလည္လွ်င္ နားလည္ေအာင္ မ်ားစြာ ႀကိဳးစားကာ သင္ၾကားေလ့ရွိ၏။
ဆရာႀကီး ဦးပြား၌ ထူးျခားေသာ အခ်က္တစ္ခုမွာ ပ်ဳိ႕ကဗ်ာမ်ားကို သင္ၾကားေသာအခါ စာအုပ္ကိုမကိုင္ဘဲ အလြတ္ ႏႈတ္ကရြတ္ကာ သင္ၾကားျပသႏိုင္ျခင္း
ျဖစ္ေလသည္။ ပ်ဳိ႕မ်ား၊ လကၤာမ်ားကို အလြတ္ႏႈတ္တိုက္ရသည္။ ဦးပုည ေမတၱာစာ၊ ရတနာနဒီေမာ္ကြန္း၊ ၾသ၀ါဒထူးပ်ဳိ႕၊ ပလိပ္စားဧခ်င္း၊ ပါရမီခန္းပ်ဳိ႕၊ ကိုးခန္းပ်ဳိ႕
စသည္တို႔ကို အစမွ အဆံုးတိုင္ ႏႈတ္တိုက္ရသည္။ ကဗ်ာဖြဲ႕နည္းမ်ားကို သင္ၾကားေနခိုက္ ႐ုတ္တရက္ထကာ သင္ပုန္းႀကီးေပၚတြင္ ေတးထပ္၊ ေဘာလယ္၊ ေဒြးခ်ဳိး၊
ေလးခ်ဳိး၊ လြမ္းခ်င္းမ်ားကို ေရးျပတတ္ရာ ဂုဏ္၊ ရသႏွင့္ ျပည့္စံုေသာလကၤာမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ ေဗဒင္ကိုလည္း အေတာ္အတန္ ေခါက္မိေအာင္ သင္ၾကားျပသေလ့
ရွိသည္။