"သူလည္းမဟုတ္ တျခားသူလည္းမဟုတ္"
★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★ သာသနာေတာ္ႏွစ္ ၁၀၀၀ ထက္ေစာျပီးေတာ့ မိလိႏၵမင္းၾကီးႏွင့္အရွင္နာဂသိန္ တို႔သာသနာေတာ္မွာေပၚေပါက္ခဲ့ျပီး ဗုဒၶျမတ္စြာရဲ႕တရားဓမၼေတြနဲ႔ပတ္သက္ျပီး မိလိႏၵမင္းၾကီးကေမးတယ္ အရွင္နာဂသိန္ကေျဖတယ္။ ကပ္ကပ္သပ္သပ္ေမးခြန္းေတြပါပဲ။ေမးခြန္းေပါင္း၃၀၄ခုရိွတယ္။အဲ့ဒီေမးခြန္းေတြကို
ေျဖဆိုခ်က္ႏွင့္အတူ မွတ္တမ္းတင္ထားတဲ့က်မ္းကို မိလိႏၵပဥွာ လို႔ေခၚတယ္။ျမန္မာနိဳင္ငံ သာသနာေတာ္ႏွစ္၂၅၀၀ အထိမ္းအမွတ္အျဖစ္ ကမာၻေအးကုန္းေျမမွာ ဗုဒၶဘာသာနိဳင္ငံေတြစုျပီး
သဂၤါယနာတင္ခဲ့တုန္းက ဒီ မိလိႏၵပဥွာက်မ္းကို ခုဒၵကနိကာယ္ထဲ ထည့္သြင္းျပီး ပိဋကတ္သံုးသြယ္ နိကာယ္ငါးျဖာ ဓမၼကၡႏၶာေပါင္း ၈၄၀၀၀ထဲထည့္ထားၾကတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုရင္ ဘုရားေဟာတဲ့တရားဓမၼေတြကိုနားလည္ဖို႔အတြက္ အေထာက္အကူ ျဖစ္လို႔ပဲ။
★
မိလိႏၵမင္းၾကီးက ရွင္နာဂသိန္ကိုေမးတယ္။"အရွင္ဘုရား ေလာကမွာ လူတစ္ေယာက္ဟာ
၁ႏွစ္ကေန အသက္၈၀ ထိေနရတယ္ဆိုရင္ အႏွစ္၈၀သူေနသြားရတယ္။ ၁ႏွစ္သားတုန္းက
အရြယ္နဲ႔ အသက္၈၀အရြယ္ကိုယွဥ္ၾကည့္လိုက္ရင္ တူသလား
ကြဲျခားသလား၊ကြဲျခားသြားတယ္ဆိုရင္ အဲ့ဒါတစ္ေယာက္တည္းလား ႏွစ္ေယာက္လား၊"
တစ္ေယာက္တည္းဆိုရင္ ဟိုကေပါက္စေလး၊ ဒီကအဘိုးအိုၾကီး သြားက်ိဳးေနျပီ ဆံပင္ျဖဴေနျပီ
ဘယ္လိုတစ္ေယာက္ထဲလို႔ေျပာမွာလဲ။ေျပာလို႔ရေသးရဲ႕လား။ ၁ႏွစ္သားကေလးဓာတ္ပံုနဲ႔ အဘိုးၾကီးဓာတ္ပံု ယွဥ္ျပီးေတာ့ထားလိုက္ တစ္ေယာက္ထည္းလို႔ေျပာလို႔ရလား။
မ်က္စိမလည္မသြားနဲ႔ေနာ္။
★ ရွင္နာဂသိန္ကျပန္ေျဖတယ္ ''န စ ေသာ၊န စ အေညာ'' တဲ့။သူေျဖလိုက္တဲ့
စကားလံုးေလးက 'သူလည္းမဟုတ္ဘူးတစ္ျခားသူလည္းမဟုတ္ဘူး' ။ သူမဟုတ္ဘူးလို႔ဘာလို႔ေျပာတာလဲဆိုရင္ ဥပမာ ၁ႏွစ္သားအရြယ္က သြားမက်ိဳးေသးဘူး ေပါက္စေလး၊အသက္၈၀ ေရာက္တဲ့အခါ သြားက်ိဳးျပီးဆံပင္ျဖဴျပီေလ၊။ အဲ့ဒီေတာ့ တစ္ေယာက္ထဲလား ႏွစ္ေယာက္လားဆိုေတာ့ ၂ေယာက္လို႔လည္းေျပာလို႔မရဘူး။
သူလို႔လည္းေျပာလို႔မရဘူး တျခားသူလို႔လည္းေျပာလို႔ မရဘူး။အေလးအနက္စဥ္းစား ဒါကဒႆနည္းနဲ႔ေျဖတာ။
★ 'သူလည္းမဟုတ္ဘူး၊ တျခားသူလည္းမဟုတ္ဘူး' ဆိုေတာ့ မိလိႏၵမင္းၾကီးက သေဘာမက်ဘူး။
တရားနာပရိတ္သတ္ေတြလည္းသေဘာက်ပံု မေပၚဘူး။မိလိႏၵမင္းၾကီးက ဒါမျဖစ္နိဳင္ဘူးတဲ့။အဲ့ဒီေတာ့ မိလိႏၵမင္းၾကီးကို အရွင္နာဂသိန္ကျပန္ေမးတယ္ "မင္းၾကီးငယ္ငယ္တုန္းက ပက္လက္အိပ္တဲ့ ၁ ႏွစ္သားအရြယ္နဲ႔ ၊ အခုအရြယ္နဲ႔တူသလား၊ မတူဘူးလား" ဆိုေတာ့ မင္းၾကီးက"မတူဘူး"
တဲ့ မတူဘူးဆိုရင္ သူလို႔ေျပာလို႔ရပါ့မလား။မင္းၾကီးက ဘယ္လိုေျဖတုန္းဆိုရင္ ငယ္တုန္းက တစ္ျခားျဖစ္ျပီး၊ အခုအရြယ္ေရာက္လာေတာ့တစ္ျခားတဲ့ သူကအဲ့ဒီလိုေျပာတယ္။
★ အရွင္နာဂသိန္ကရွင္းျပတာ အဲ့ဒီလိုမဟုတ္ဘူးတဲ့။ "ဓမၼသႏၲတိ" လို႔ေခၚတဲ့သဘာ၀တရားၾကီးက ဆက္စပ္ျပီးေတာ့ေနတယ္။ ဆက္စပ္ေနသည့္အတြက္ေၾကာင့္ သူလို႔ေျပာလိုက္ရင္ ပံုတူျဖစ္ရမယ္။
တစ္ျခားသူလို႔ ေျပာလိုက္ရင္လည္း သူနဲ႔ဆက္စပ္မႈမရိွေတာ့ဘူး။
အခုေတာ့ သူနဲ႔လည္းဆက္စပ္မႈရိွေနတယ္။ဆက္စပ္ေနလို႔ တျခားသူလည္းမဟုတ္ဘူး။
ပံုတူမဟုတ္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ သူလည္းမဟုတ္ဘူးတဲ့။ဓမၼသႏၲတိ ဆိုတာတရားသေဘာအားျဖင့္ဆက္စပ္ေနတာ ပံုစံတူမဟုတ္ဘူးလို႔ ဒီလိုေျပာတာ။
★ အဲ့ဒီအဆင့္ေရာက္ေအာင္ စဥ္းစားၾကည့္လိုက္လို႔ရိွရင္ တစ္ျပင္တည္းစီးေနတဲ့ ျမစ္ေရမွ
ေသာက္ေရတစ္ခြက္ခပ္ယူလိုက္မယ္။ခုနကေရေလးေပးစမ္းဆိုလို႔ရိွရင္ ခုနကေရးေလးရိွေသးလား စီးသြားျပီ။ဒီေနရာကေတာ့ ခပ္မွာပဲ။ဒီေနရာက ခပ္လိုက္ရင္ေရာ ခုနကေရ ရလိုက္လား။တစ္ျခားေရ မရေပဘူးလား။တစ္ျခားျဖစ္မသြားဘူးလား အဲ့ဒီလိုေျပာင္းလဲမႈေလးေတာ့ ရိွတန္သေလာက္ရိွတယ္။သို႔ေသာ္ ေရဆိုတဲ့အစဥ္အတန္းၾကီးကေတာ့ မတူဘူးလား တူေနတယ္တဲ့။အဲ့ဒါကိုအေျခခံျပီးေတာ့ မိလိႏၵမင္းကိုရွင္းျပတယ္။
★ "အရွင္ဘုရား ဥပမာနဲ႔ေျပာပါဦးဘုရား" နားမလည္ေသးဘူးေပါ့။အရွင္နာဂသိန္က ဆိုပါဆို႔
လတ္လတ္ဆတ္ဆတ္ ညွစ္ယူျပီးစ ႏြားနိဳ႕ကိုေရခဲေသတၱာထဲမထားဘဲ ေနာက္တစ္ရက္ ႏွစ္ရက္ေလာက္ထားလိုက္ရင္ အဲ့ဒီႏြားႏို႔ဟာ "ဒဓိ"လို႔ေခၚတဲ့ အဆင့္ေျပာင္းသြားတယ္။
အဲ့ဒီကေန "ရက္တတ္" ၊အဲ့ဒီကေန "ေထာပတ္" "ဆီဦး" အဆင့္ဆင့္ ေျပာင္းသြားတယ္။ဆိုပါဆို႔ အဲ့ဒီႏြားႏို႕ဟာ ႏို႔ခ်ဥ္လားေမးရင္မဟုတ္ဘူး ႏို႔ခ်ဥ္ဆိုတာေျပာင္းလဲသြားတဲ့အရသာျဖစ္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ႏြားႏို႔မရိွဘဲနဲ႕ ႏို႔ခ်ဥ္ေရာျဖစ္ရဲ႕လား ႏို႔ခ်ဥ္သည္ ႏြားႏို႔ကတစ္ျခားလည္းမဟုတ္ဘူး။
ယခင္ႏြားႏို႕လည္းမဟုတ္ဘူး။ဒါ့ေၾကာင့္မို႔ "န စ ေသာ၊န စ အေညာ" လို႔ေျပာတာ။
အဲ့ဒီလိုရွင္းျပတယ္။အရွင္နာဂသိန္ကေျပာတယ္ ဓမၼသႏၲတိ အစဥ္ဟာ တစ္ခုနဲ႔တစ္ခု ဆက္စပ္သြားတယ္၊ အေညာ ဥပၸဇၨတိ အေညာ နိရုဇၥ်တိ- တစ္ခုကျဖစ္လာျပီး တစ္ခုက ခ်ဳပ္သြားတယ္။အပုဗၺံ အစရံမံသႏၵဟတိ- ေရွ႕လည္းမက် ေနာက္လည္းမက် ဆက္စပ္ျပီးေနတယ္။
★ ဆိုပါဆို႔ ၁ႏွစ္သားအရြယ္ ကုန္ဆံုးသြားျပီးေတာ့ ၂ႏွစ္သားအရြယ္ ေရာက္လာတယ္
ရပ္ေနတာမဟုတ္ဘူးေနာ္။၁ ႏွစ္သားဟာ ၂ႏွစ္သား မဟုတ္ဘူး။
သူ႔အပိုင္းလိုက္ သူ႔အပိုင္းလိုက္ ျပီးဆံုးျပီးဆံုးသြားတယ္။သို႔ေသာ္ဆက္ျပီးေတာ့ျဖစ္ေနတာ။
ေနာက္ကဆက္ျပီး ျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ေျပာင္းလဲမႈရိွေသာ္လည္း ေျပာင္းလဲမႈကိုမသိနိဳင္ဘူး တစ္ေယာက္တည္းေတာ့ မဟုတ္ဘူးတဲ့။၁ ႏွစ္သားေလးအရြယ္မရိွခဲ့လို႔ရိွရင္ ၈၀ေက်ာ္ အဖိုးၾကီးအရြယ္အဖြားၾကီး အရြယ္ဆိုတာမျဖစ္နိဳင္ဘူး။အဲ့ဒါကို "န စ ေသာ၊န စ အေညာ"တဲ့ သဘာ၀ရဲ႕ေျပာင္းလဲမႈေတြဟာ ဆက္စပ္ျပီးျဖစ္ေနတာမို႔ သူလည္းမဟုတ္ဘူး တစ္ျခားသူလည္းမဟုတ္ဘူး။
★ ဒီေနရာမွာ လူတစ္ခ်ိဳ႕က ေနာင္ဘ၀နဲ႔ပတ္သက္ျပီး အဓိပၸာယ္တစ္မ်ိဳးယူတာရိွေသးတယ္။အဲ့ဒါက်ေတာ့ အလွမ္း
ေ၀းသြားျပီးေပါ့ ပိုျပီးေတာ့ထင္ရွားတယ္။ဒီဘ၀မွာ လူတစ္ေယာက္ဟာေသတယ္ ေနာက္ဘ၀မွာလူတစ္ေယာက္သြားျဖစ္တယ္။ဒီလူႏွစ္ေယာက္ဟာ တစ္ေယာက္ထဲလားလို႔ အေမးမ်ိဳးရိွတယ္။အဲ့ဒီအေမးကို ဓမၼဓိ႒ာန္က်က် တရားကိုရည္ညႊန္းျပီး ေျဖမယ္ဆိုရင္ “န စ ေသာ၊န စ အေညာ” ပဲ။ဒီလူလည္း မဟုတ္ဘူးတျခားလူလည္း မဟုတ္ဘူးလို႔ေျပာရမယ္။ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုရင္ ဒီလူကေသသြားျပီေလ ဒီလူမေသဘဲ
ဟိုလူမျဖစ္နိဳင္ေသာေၾကာင့္ တျခားလူလည္းမျဖစ္နိဳင္ဘူး။တစ္ျခားလူမဟုတ္ရင္ လံုး၀ဆက္စပ္မႈရိွတာေပါ့။
★ မိလိႏၵမင္းၾကီးနဲ႔ အရွင္နာဂသိန္တို႔အေမးအေျဖမွာ ရွင္နာဂသိန္က ဓမၼလမ္းေၾကာင္းအတိုင္း ၀ိပႆနာက်င့္စဥ္ရႈေထာင္ကေန ေျပာလိုက္တာပါ။သဘာ၀တရားရဲ႕ ျဖစ္စဥ္ၾကီးတစ္ခုလံုးဟာ ေရွ႕နဲ႕ေနာက္ဆက္စပ္ျပီးေနတယ္။တစ္ခုလည္း မဟုတ္ဘူး။အစဥ္ေျပာင္းလဲေနတဲ့ ျဖစ္စဥ္ၾကီးတစ္ခု။ဒါအနိစၥရဲ႕သေဘာကိုအထင္အရွားျပေနတာ။
မျမဲဘူးဆိုတာကို ထင္ရွားျပေနတာ။
★ မိလိႏၵမင္းၾကီးက ေနာက္ေမးခြန္းတစ္ခုထပ္ေမးတယ္။ဒီဘ၀မွာ လူတစ္ေယာက္ဟာ အကုသိုလ္ေတြလုပ္တယ္အသက္ေတြသတ္တယ္။ေနာက္ဘ၀မွာ ငရဲသြားခံရတယ္။ဆိုပါဆို႔ လုပ္တာတစ္ေယာက္ ခံရတာတစ္ေယာက္မျဖစ္ဘူးလားတဲ့။
လုပ္တုန္းက ဒီဘ၀ရုပ္နာမ္ေတြ လုပ္တာ၊ခံရတဲ့အခါေနာက္ဘ၀ရုပ္နာမ္ေတြ ခံရတာဆိုျပီးေတာ့ “ဟာေနာက္ဘ၀ ဒီကိုယ္ခံရတာ မဟုတ္ဘူး၊ဒီဘ၀စံရဖို႔ အေရးၾကီးတယ္” ဆိုျပီးေတာ့ မေကာင္းမႈျပဳတဲ့သူေတြ မရိွဘူးလား။
★ မိလိႏၵမင္းၾကီးက ေမးျပန္တယ္ ဒီဘ၀က အကုသိုလ္လုပ္တဲ့ ရုပ္နာမ္ေတြရိွေသးလားဆိုရင္ေတာ့ မရိွေတာ့ပါဘူး။ေပ်ာက္သြားတယ္ဆိုတာ ဘယ္ေလာက္ထင္ရွားတုန္း ဆိုပါဆို႔ ကိုယ့္မိသားစုမွာ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္စိတ္ဆိုးတယ္။ေနာက္ေတာ့ အတူထမင္းစားတယ္။အဲ့ဒီစိတ္ရိွေသးလား စိတ္ဆိုးတုန္းကဆိုးခဲ့ျပီးေတာ့ ေပ်ာက္သြားတယ္။ဒါေပမယ့္ စိတ္ဆိုးတုန္းကေျပာခဲ့တဲ့ဟာေတြမွာ ေနာက္တစ္ရက္က်ေတာ့ သူ႕မွာတာ၀န္မရိွဘူးလား ဆိုေတာ့ ရိွတယ္ေနာ္ သူစိတ္ဆိုးတုန္းက စိတ္ကမရိွေတာ့ဘူးတာ၀န္ရိွတာက စိတ္မဆိုးတဲ့ေန႔မွာ တာ၀န္ရိွေနမယ္ဆိုေတာ့ လုပ္တာတစ္ေယာက္၊ခံရတာတစ္ေယာက္ျဖစ္မေနဘူးလား။အဲ့ဒါ ဘယ္လိုရွင္းမလဲ။
★ လူတစ္ေယာက္က သရက္ပင္စိုက္ထားတယ္။လူတစ္ေယာက္ကလာခိုးတယ္။ခိုးေတာ့ ဖမ္းမိတယ္။သရက္သီးသူခိုးဆိုျပီး ရံုးပို႔တယ္။ရံုးက တရားစြဲတဲ့အခါ ဒဏ္ရိုက္တဲ့အခါက်ေတာ့ သူခိုးက “သူ႔သရက္သီး မခိုးပါဘူးတဲ့သူစိုက္တဲ့ သရက္သီးက မရိွပါဘူးတဲ့၊ ဒါက ဒီအပင္က သီးတာ” တဲ့။ေျပာလို႔မရဘူးလား သူစိုက္တာက သရက္
သီးေလ ။သူစိုက္တဲ့ အသီးကမရိွေတာ့ဘူးေလ၊ အဲ့ဒီေတာ့ သူစိုက္တဲ့သရက္သီးကို ကြ်န္ေတာ္မခိုးရပါဘူးတဲ့။ကြ်န္ေတာ္ခိုးတာ သူ႕စိုက္တဲ့သရက္သီးမဟုတ္ပါဘူးလို႔ ထုေခ်လႊာငြင္းသတဲ့။ ရုံးေတာ္က လြတ္ပါ့မလား။လူလုပ္တဲ့ ရံုးကေတာင္မလြတ္ရင္ သဘာ၀တရားက လြတ္ပါ့မလား။ဘာလို႔လဲဆိုရင္ဆက္စပ္ေနတယ္တဲ့။
ဒီဘ၀လုပ္ထားတဲ့ ရုပ္နာမ္ကခ်ဳပ္ျပီးေတာ့ ေနာက္ဘ၀ရုပ္နာမ္က တာ၀န္ရိွလာတာ။Online ျဖစ္ေနသည့္အတြက္ေၾကာင့္ လုပ္တုန္းက တစ္ခု ခံရေတာ့တစ္ခု ဒီလိုျဖစ္ေနတယ္။
★ ဒီဘ၀ အကုသိုလ္လုပ္ျပီး ေနာက္ဘ၀ဘာလို႔ခံရတာလဲဆိုရင္ သဘာ၀တရားခ်င္း ျပန္ျပီးဆက္စပ္ေနတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ လြတ္ခြင့္မရိွဘူး။ ခုနတုန္းက သရက္သီးသူခိုး ဘာလို႔မလြတ္သလဲဆိုရင္ ပိုင္ရွင္ကစိုက္ထားမွဒီသရက္ပင္ ေပါက္တာကိုး ပိုင္ရွင္စိုက္တဲ့ သရက္ေစ့ကမွ သရက္ပင္ေပါက္တာေၾကာင့္ ဒီလူဟာမႈခင္းကေနမလြတ္နိဳင္ဘူး။ဒီလူစိုက္တဲ့ သရက္သီးကျဖစ္လာတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ ေလာကဥပေဒအရ လြတ္လပ္ခြင့္မရိွဘူး။
★ ကဲရွင္ေမာဂၢလာန္ မေထရ္ျမတ္ၾကီး ဒီဘ၀မွာသူေတာ္ေကာင္းၾကီးပါ။ ဥပတိႆ ေကာလိတ ဆိုတဲ့သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္ဟာ သြားအတူ လာအတူ ရင္းကေန သံေ၀ဂရျပီး သကၤန္း၀တ္လာတာ။ဒီဘ၀မွာ သူ႕အေမလည္း
မႏိွပ္စက္ဘူး၊ အေဖလည္း မႏိွပ္စက္ဘူး ဒါေပမယ့္ေနာက္ဆံုးက်ေတာ့ ရွင္ေမာဂၢလာန္ မေထရ္ျမတ္ ရာဇျဂိဳလ္ျပည္နားက ကာဠသိလာ ေက်ာက္ေတာင္ၾကီးမွာ သီတင္းသံုးေနစဥ္ လူသတ္သမား ၅၀၀ ကလာသတ္သြားလို႔ ပရိနိဗၺာန္စံသြားရတယ္ မဟုတ္လား။အဲ့ဒါကို ဘယ္လိုရွင္းလဲဆိုရင္ အရင္ဘ၀တုန္းက အေဖ အေမသတ္ခဲ့တဲ့
ကံက အက်ိဳးေပးတာ။သတ္တာ သူမဟုတ္ဘူး၊ဟုတ္ကဲ့လား၊ ရွင္ေမာဂၢလာန္က မသတ္ဘဲနဲ႔ ဘာေၾကာင့္ ရွင္ေမာဂၢလာန္က လာခံရတာတုန္းဆိုေတာ့ အေၾကာင္းနဲ႕အက်ိဳး ဆက္ေနလို႔ျဖစ္တယ္။အတိတ္ဘ၀က အရွင္ေမာဂၢလာန္ျဖစ္မယ့္ ပုဂၢိဳလ္ သႏၲာန္မွာျဖစ္ခဲ့တဲ့ ရုပ္နာမ္ေတြမွာ ျဖစ္ေပၚခဲ့တဲ့ အကုသိုလ္အမႈသည္ ရွင္ေမာဂၢလာန္ဘ၀အထိ ဆက္စပ္ေနတယ္။
★ အဲ့ဒီအကုသိုလ္ကိုတိမ္းလို႔ မရဘူးဆိုတာ သတိထားေနာ္။ Line ဆိုတာ အဲ့ဒါကိုေျပာတာ။ Line ေပၚမွာေရာက္ေနတယ္ သူ႕Line နဲ႔ သူ၊ ကိုယ့္ Line နဲ႔ကိုယ့္ ။ကိုယ္လုပ္ထားရင္ ကိုယ္နဲ႔ပဲဆိုင္တယ္။ေကာင္းတာလုပ္လုပ္ ဆိုးတာလုပ္လုပ္ လုပ္သမွ်ဟာ ကိုယ္ပဲခံရမယ္။အေၾကာင္းအက်ိဳးေတြ ဆက္စပ္ေနတယ္။
တရားနာပရိတ္သတ္အေပါင္းတို႔ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း တစ္ေထာင္ေက်ာ္ ႏွစ္ေထာင္နီးပါးက ပညာရိွ အရွင္နာဂသိန္မေထရ္ ရွင္းလင္းတဲ့ သဘာ၀ျဖစ္စဥ္ၾကီးတစ္ခုရဲ႕ အေနအထားကို ျမင္နိဳင္ေအာင္ “န စ ေသာ၊န စ အေညာ” ဆိုတဲ့တရားကို ရွင္းလင္းျခင္းျဖစ္ပါတယ္။တရားနာ ပရိတ္သတ္အေပါင္းဗုဒၶျမတ္စြာ သာသနာေတာ္နဲ႔ၾကံဳတဲ့အခါ အျမင္မွန္ဖို႔နဲ႔ သံသယကင္းဖို႔ အတြက္ ဓမၼကိုက်င့္ၾကအားထုတ္ နိဳင္ၾကပါေစကုန္သတည္း.......
(ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ ပါခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး ေဒါက္တာနႏၵမာလာဘိ၀ံသ)
( ''န စ ေသာ၊န စ အေညာ' တရားေတာ္မွ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္)
ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားက်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစဗ်ာ
_
တစ္ေယာက္တည္းဆိုရင္ ဟိုကေပါက္စေလး၊ ဒီကအဘိုးအိုၾကီး သြားက်ိဳးေနျပီ ဆံပင္ျဖဴေနျပီ
ဘယ္လိုတစ္ေယာက္ထဲလို႔ေျပာမွာလဲ။ေျပာလို႔ရေသးရဲ႕လား။ ၁ႏွစ္သားကေလးဓာတ္ပံုနဲ႔ အဘိုးၾကီးဓာတ္ပံု ယွဥ္ျပီးေတာ့ထားလိုက္ တစ္ေယာက္ထည္းလို႔ေျပာလို႔ရလား။
မ်က္စိမလည္မသြားနဲ႔ေနာ္။
★ ရွင္နာဂသိန္ကျပန္ေျဖတယ္ ''န စ ေသာ၊န စ အေညာ'' တဲ့။သူေျဖလိုက္တဲ့
စကားလံုးေလးက 'သူလည္းမဟုတ္ဘူးတစ္ျခားသူလည္းမဟုတ္ဘူး' ။ သူမဟုတ္ဘူးလို႔ဘာလို႔ေျပာတာလဲဆိုရင္ ဥပမာ ၁ႏွစ္သားအရြယ္က သြားမက်ိဳးေသးဘူး ေပါက္စေလး၊အသက္၈၀ ေရာက္တဲ့အခါ သြားက်ိဳးျပီးဆံပင္ျဖဴျပီေလ၊။ အဲ့ဒီေတာ့ တစ္ေယာက္ထဲလား ႏွစ္ေယာက္လားဆိုေတာ့ ၂ေယာက္လို႔လည္းေျပာလို႔မရဘူး။
သူလို႔လည္းေျပာလို႔မရဘူး တျခားသူလို႔လည္းေျပာလို႔ မရဘူး။အေလးအနက္စဥ္းစား ဒါကဒႆနည္းနဲ႔ေျဖတာ။
★ 'သူလည္းမဟုတ္ဘူး၊ တျခားသူလည္းမဟုတ္ဘူး' ဆိုေတာ့ မိလိႏၵမင္းၾကီးက သေဘာမက်ဘူး။
တရားနာပရိတ္သတ္ေတြလည္းသေဘာက်ပံု မေပၚဘူး။မိလိႏၵမင္းၾကီးက ဒါမျဖစ္နိဳင္ဘူးတဲ့။အဲ့ဒီေတာ့ မိလိႏၵမင္းၾကီးကို အရွင္နာဂသိန္ကျပန္ေမးတယ္ "မင္းၾကီးငယ္ငယ္တုန္းက ပက္လက္အိပ္တဲ့ ၁ ႏွစ္သားအရြယ္နဲ႔ ၊ အခုအရြယ္နဲ႔တူသလား၊ မတူဘူးလား" ဆိုေတာ့ မင္းၾကီးက"မတူဘူး"
တဲ့ မတူဘူးဆိုရင္ သူလို႔ေျပာလို႔ရပါ့မလား။မင္းၾကီးက ဘယ္လိုေျဖတုန္းဆိုရင္ ငယ္တုန္းက တစ္ျခားျဖစ္ျပီး၊ အခုအရြယ္ေရာက္လာေတာ့တစ္ျခားတဲ့ သူကအဲ့ဒီလိုေျပာတယ္။
★ အရွင္နာဂသိန္ကရွင္းျပတာ အဲ့ဒီလိုမဟုတ္ဘူးတဲ့။ "ဓမၼသႏၲတိ" လို႔ေခၚတဲ့သဘာ၀တရားၾကီးက ဆက္စပ္ျပီးေတာ့ေနတယ္။ ဆက္စပ္ေနသည့္အတြက္ေၾကာင့္ သူလို႔ေျပာလိုက္ရင္ ပံုတူျဖစ္ရမယ္။
တစ္ျခားသူလို႔ ေျပာလိုက္ရင္လည္း သူနဲ႔ဆက္စပ္မႈမရိွေတာ့ဘူး။
အခုေတာ့ သူနဲ႔လည္းဆက္စပ္မႈရိွေနတယ္။ဆက္စပ္ေနလို႔ တျခားသူလည္းမဟုတ္ဘူး။
ပံုတူမဟုတ္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ သူလည္းမဟုတ္ဘူးတဲ့။ဓမၼသႏၲတိ ဆိုတာတရားသေဘာအားျဖင့္ဆက္စပ္ေနတာ ပံုစံတူမဟုတ္ဘူးလို႔ ဒီလိုေျပာတာ။
★ အဲ့ဒီအဆင့္ေရာက္ေအာင္ စဥ္းစားၾကည့္လိုက္လို႔ရိွရင္ တစ္ျပင္တည္းစီးေနတဲ့ ျမစ္ေရမွ
ေသာက္ေရတစ္ခြက္ခပ္ယူလိုက္မယ္။ခုနကေရေလးေပးစမ္းဆိုလို႔ရိွရင္ ခုနကေရးေလးရိွေသးလား စီးသြားျပီ။ဒီေနရာကေတာ့ ခပ္မွာပဲ။ဒီေနရာက ခပ္လိုက္ရင္ေရာ ခုနကေရ ရလိုက္လား။တစ္ျခားေရ မရေပဘူးလား။တစ္ျခားျဖစ္မသြားဘူးလား အဲ့ဒီလိုေျပာင္းလဲမႈေလးေတာ့ ရိွတန္သေလာက္ရိွတယ္။သို႔ေသာ္ ေရဆိုတဲ့အစဥ္အတန္းၾကီးကေတာ့ မတူဘူးလား တူေနတယ္တဲ့။အဲ့ဒါကိုအေျခခံျပီးေတာ့ မိလိႏၵမင္းကိုရွင္းျပတယ္။
★ "အရွင္ဘုရား ဥပမာနဲ႔ေျပာပါဦးဘုရား" နားမလည္ေသးဘူးေပါ့။အရွင္နာဂသိန္က ဆိုပါဆို႔
လတ္လတ္ဆတ္ဆတ္ ညွစ္ယူျပီးစ ႏြားနိဳ႕ကိုေရခဲေသတၱာထဲမထားဘဲ ေနာက္တစ္ရက္ ႏွစ္ရက္ေလာက္ထားလိုက္ရင္ အဲ့ဒီႏြားႏို႔ဟာ "ဒဓိ"လို႔ေခၚတဲ့ အဆင့္ေျပာင္းသြားတယ္။
အဲ့ဒီကေန "ရက္တတ္" ၊အဲ့ဒီကေန "ေထာပတ္" "ဆီဦး" အဆင့္ဆင့္ ေျပာင္းသြားတယ္။ဆိုပါဆို႔ အဲ့ဒီႏြားႏို႕ဟာ ႏို႔ခ်ဥ္လားေမးရင္မဟုတ္ဘူး ႏို႔ခ်ဥ္ဆိုတာေျပာင္းလဲသြားတဲ့အရသာျဖစ္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ႏြားႏို႔မရိွဘဲနဲ႕ ႏို႔ခ်ဥ္ေရာျဖစ္ရဲ႕လား ႏို႔ခ်ဥ္သည္ ႏြားႏို႔ကတစ္ျခားလည္းမဟုတ္ဘူး။
ယခင္ႏြားႏို႕လည္းမဟုတ္ဘူး။ဒါ့ေၾကာင့္မို႔ "န စ ေသာ၊န စ အေညာ" လို႔ေျပာတာ။
အဲ့ဒီလိုရွင္းျပတယ္။အရွင္နာဂသိန္ကေျပာတယ္ ဓမၼသႏၲတိ အစဥ္ဟာ တစ္ခုနဲ႔တစ္ခု ဆက္စပ္သြားတယ္၊ အေညာ ဥပၸဇၨတိ အေညာ နိရုဇၥ်တိ- တစ္ခုကျဖစ္လာျပီး တစ္ခုက ခ်ဳပ္သြားတယ္။အပုဗၺံ အစရံမံသႏၵဟတိ- ေရွ႕လည္းမက် ေနာက္လည္းမက် ဆက္စပ္ျပီးေနတယ္။
★ ဆိုပါဆို႔ ၁ႏွစ္သားအရြယ္ ကုန္ဆံုးသြားျပီးေတာ့ ၂ႏွစ္သားအရြယ္ ေရာက္လာတယ္
ရပ္ေနတာမဟုတ္ဘူးေနာ္။၁ ႏွစ္သားဟာ ၂ႏွစ္သား မဟုတ္ဘူး။
သူ႔အပိုင္းလိုက္ သူ႔အပိုင္းလိုက္ ျပီးဆံုးျပီးဆံုးသြားတယ္။သို႔ေသာ္ဆက္ျပီးေတာ့ျဖစ္ေနတာ။
ေနာက္ကဆက္ျပီး ျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ေျပာင္းလဲမႈရိွေသာ္လည္း ေျပာင္းလဲမႈကိုမသိနိဳင္ဘူး တစ္ေယာက္တည္းေတာ့ မဟုတ္ဘူးတဲ့။၁ ႏွစ္သားေလးအရြယ္မရိွခဲ့လို႔ရိွရင္ ၈၀ေက်ာ္ အဖိုးၾကီးအရြယ္အဖြားၾကီး အရြယ္ဆိုတာမျဖစ္နိဳင္ဘူး။အဲ့ဒါကို "န စ ေသာ၊န စ အေညာ"တဲ့ သဘာ၀ရဲ႕ေျပာင္းလဲမႈေတြဟာ ဆက္စပ္ျပီးျဖစ္ေနတာမို႔ သူလည္းမဟုတ္ဘူး တစ္ျခားသူလည္းမဟုတ္ဘူး။
★ ဒီေနရာမွာ လူတစ္ခ်ိဳ႕က ေနာင္ဘ၀နဲ႔ပတ္သက္ျပီး အဓိပၸာယ္တစ္မ်ိဳးယူတာရိွေသးတယ္။အဲ့ဒါက်ေတာ့ အလွမ္း
ေ၀းသြားျပီးေပါ့ ပိုျပီးေတာ့ထင္ရွားတယ္။ဒီဘ၀မွာ လူတစ္ေယာက္ဟာေသတယ္ ေနာက္ဘ၀မွာလူတစ္ေယာက္သြားျဖစ္တယ္။ဒီလူႏွစ္ေယာက္ဟာ တစ္ေယာက္ထဲလားလို႔ အေမးမ်ိဳးရိွတယ္။အဲ့ဒီအေမးကို ဓမၼဓိ႒ာန္က်က် တရားကိုရည္ညႊန္းျပီး ေျဖမယ္ဆိုရင္ “န စ ေသာ၊န စ အေညာ” ပဲ။ဒီလူလည္း မဟုတ္ဘူးတျခားလူလည္း မဟုတ္ဘူးလို႔ေျပာရမယ္။ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုရင္ ဒီလူကေသသြားျပီေလ ဒီလူမေသဘဲ
ဟိုလူမျဖစ္နိဳင္ေသာေၾကာင့္ တျခားလူလည္းမျဖစ္နိဳင္ဘူး။တစ္ျခားလူမဟုတ္ရင္ လံုး၀ဆက္စပ္မႈရိွတာေပါ့။
★ မိလိႏၵမင္းၾကီးနဲ႔ အရွင္နာဂသိန္တို႔အေမးအေျဖမွာ ရွင္နာဂသိန္က ဓမၼလမ္းေၾကာင္းအတိုင္း ၀ိပႆနာက်င့္စဥ္ရႈေထာင္ကေန ေျပာလိုက္တာပါ။သဘာ၀တရားရဲ႕ ျဖစ္စဥ္ၾကီးတစ္ခုလံုးဟာ ေရွ႕နဲ႕ေနာက္ဆက္စပ္ျပီးေနတယ္။တစ္ခုလည္း မဟုတ္ဘူး။အစဥ္ေျပာင္းလဲေနတဲ့ ျဖစ္စဥ္ၾကီးတစ္ခု။ဒါအနိစၥရဲ႕သေဘာကိုအထင္အရွားျပေနတာ။
မျမဲဘူးဆိုတာကို ထင္ရွားျပေနတာ။
★ မိလိႏၵမင္းၾကီးက ေနာက္ေမးခြန္းတစ္ခုထပ္ေမးတယ္။ဒီဘ၀မွာ လူတစ္ေယာက္ဟာ အကုသိုလ္ေတြလုပ္တယ္အသက္ေတြသတ္တယ္။ေနာက္ဘ၀မွာ ငရဲသြားခံရတယ္။ဆိုပါဆို႔ လုပ္တာတစ္ေယာက္ ခံရတာတစ္ေယာက္မျဖစ္ဘူးလားတဲ့။
လုပ္တုန္းက ဒီဘ၀ရုပ္နာမ္ေတြ လုပ္တာ၊ခံရတဲ့အခါေနာက္ဘ၀ရုပ္နာမ္ေတြ ခံရတာဆိုျပီးေတာ့ “ဟာေနာက္ဘ၀ ဒီကိုယ္ခံရတာ မဟုတ္ဘူး၊ဒီဘ၀စံရဖို႔ အေရးၾကီးတယ္” ဆိုျပီးေတာ့ မေကာင္းမႈျပဳတဲ့သူေတြ မရိွဘူးလား။
★ မိလိႏၵမင္းၾကီးက ေမးျပန္တယ္ ဒီဘ၀က အကုသိုလ္လုပ္တဲ့ ရုပ္နာမ္ေတြရိွေသးလားဆိုရင္ေတာ့ မရိွေတာ့ပါဘူး။ေပ်ာက္သြားတယ္ဆိုတာ ဘယ္ေလာက္ထင္ရွားတုန္း ဆိုပါဆို႔ ကိုယ့္မိသားစုမွာ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္စိတ္ဆိုးတယ္။ေနာက္ေတာ့ အတူထမင္းစားတယ္။အဲ့ဒီစိတ္ရိွေသးလား စိတ္ဆိုးတုန္းကဆိုးခဲ့ျပီးေတာ့ ေပ်ာက္သြားတယ္။ဒါေပမယ့္ စိတ္ဆိုးတုန္းကေျပာခဲ့တဲ့ဟာေတြမွာ ေနာက္တစ္ရက္က်ေတာ့ သူ႕မွာတာ၀န္မရိွဘူးလား ဆိုေတာ့ ရိွတယ္ေနာ္ သူစိတ္ဆိုးတုန္းက စိတ္ကမရိွေတာ့ဘူးတာ၀န္ရိွတာက စိတ္မဆိုးတဲ့ေန႔မွာ တာ၀န္ရိွေနမယ္ဆိုေတာ့ လုပ္တာတစ္ေယာက္၊ခံရတာတစ္ေယာက္ျဖစ္မေနဘူးလား။အဲ့ဒါ ဘယ္လိုရွင္းမလဲ။
★ လူတစ္ေယာက္က သရက္ပင္စိုက္ထားတယ္။လူတစ္ေယာက္ကလာခိုးတယ္။ခိုးေတာ့ ဖမ္းမိတယ္။သရက္သီးသူခိုးဆိုျပီး ရံုးပို႔တယ္။ရံုးက တရားစြဲတဲ့အခါ ဒဏ္ရိုက္တဲ့အခါက်ေတာ့ သူခိုးက “သူ႔သရက္သီး မခိုးပါဘူးတဲ့သူစိုက္တဲ့ သရက္သီးက မရိွပါဘူးတဲ့၊ ဒါက ဒီအပင္က သီးတာ” တဲ့။ေျပာလို႔မရဘူးလား သူစိုက္တာက သရက္
သီးေလ ။သူစိုက္တဲ့ အသီးကမရိွေတာ့ဘူးေလ၊ အဲ့ဒီေတာ့ သူစိုက္တဲ့သရက္သီးကို ကြ်န္ေတာ္မခိုးရပါဘူးတဲ့။ကြ်န္ေတာ္ခိုးတာ သူ႕စိုက္တဲ့သရက္သီးမဟုတ္ပါဘူးလို႔ ထုေခ်လႊာငြင္းသတဲ့။ ရုံးေတာ္က လြတ္ပါ့မလား။လူလုပ္တဲ့ ရံုးကေတာင္မလြတ္ရင္ သဘာ၀တရားက လြတ္ပါ့မလား။ဘာလို႔လဲဆိုရင္ဆက္စပ္ေနတယ္တဲ့။
ဒီဘ၀လုပ္ထားတဲ့ ရုပ္နာမ္ကခ်ဳပ္ျပီးေတာ့ ေနာက္ဘ၀ရုပ္နာမ္က တာ၀န္ရိွလာတာ။Online ျဖစ္ေနသည့္အတြက္ေၾကာင့္ လုပ္တုန္းက တစ္ခု ခံရေတာ့တစ္ခု ဒီလိုျဖစ္ေနတယ္။
★ ဒီဘ၀ အကုသိုလ္လုပ္ျပီး ေနာက္ဘ၀ဘာလို႔ခံရတာလဲဆိုရင္ သဘာ၀တရားခ်င္း ျပန္ျပီးဆက္စပ္ေနတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ လြတ္ခြင့္မရိွဘူး။ ခုနတုန္းက သရက္သီးသူခိုး ဘာလို႔မလြတ္သလဲဆိုရင္ ပိုင္ရွင္ကစိုက္ထားမွဒီသရက္ပင္ ေပါက္တာကိုး ပိုင္ရွင္စိုက္တဲ့ သရက္ေစ့ကမွ သရက္ပင္ေပါက္တာေၾကာင့္ ဒီလူဟာမႈခင္းကေနမလြတ္နိဳင္ဘူး။ဒီလူစိုက္တဲ့ သရက္သီးကျဖစ္လာတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ ေလာကဥပေဒအရ လြတ္လပ္ခြင့္မရိွဘူး။
★ ကဲရွင္ေမာဂၢလာန္ မေထရ္ျမတ္ၾကီး ဒီဘ၀မွာသူေတာ္ေကာင္းၾကီးပါ။ ဥပတိႆ ေကာလိတ ဆိုတဲ့သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္ဟာ သြားအတူ လာအတူ ရင္းကေန သံေ၀ဂရျပီး သကၤန္း၀တ္လာတာ။ဒီဘ၀မွာ သူ႕အေမလည္း
မႏိွပ္စက္ဘူး၊ အေဖလည္း မႏိွပ္စက္ဘူး ဒါေပမယ့္ေနာက္ဆံုးက်ေတာ့ ရွင္ေမာဂၢလာန္ မေထရ္ျမတ္ ရာဇျဂိဳလ္ျပည္နားက ကာဠသိလာ ေက်ာက္ေတာင္ၾကီးမွာ သီတင္းသံုးေနစဥ္ လူသတ္သမား ၅၀၀ ကလာသတ္သြားလို႔ ပရိနိဗၺာန္စံသြားရတယ္ မဟုတ္လား။အဲ့ဒါကို ဘယ္လိုရွင္းလဲဆိုရင္ အရင္ဘ၀တုန္းက အေဖ အေမသတ္ခဲ့တဲ့
ကံက အက်ိဳးေပးတာ။သတ္တာ သူမဟုတ္ဘူး၊ဟုတ္ကဲ့လား၊ ရွင္ေမာဂၢလာန္က မသတ္ဘဲနဲ႔ ဘာေၾကာင့္ ရွင္ေမာဂၢလာန္က လာခံရတာတုန္းဆိုေတာ့ အေၾကာင္းနဲ႕အက်ိဳး ဆက္ေနလို႔ျဖစ္တယ္။အတိတ္ဘ၀က အရွင္ေမာဂၢလာန္ျဖစ္မယ့္ ပုဂၢိဳလ္ သႏၲာန္မွာျဖစ္ခဲ့တဲ့ ရုပ္နာမ္ေတြမွာ ျဖစ္ေပၚခဲ့တဲ့ အကုသိုလ္အမႈသည္ ရွင္ေမာဂၢလာန္ဘ၀အထိ ဆက္စပ္ေနတယ္။
★ အဲ့ဒီအကုသိုလ္ကိုတိမ္းလို႔ မရဘူးဆိုတာ သတိထားေနာ္။ Line ဆိုတာ အဲ့ဒါကိုေျပာတာ။ Line ေပၚမွာေရာက္ေနတယ္ သူ႕Line နဲ႔ သူ၊ ကိုယ့္ Line နဲ႔ကိုယ့္ ။ကိုယ္လုပ္ထားရင္ ကိုယ္နဲ႔ပဲဆိုင္တယ္။ေကာင္းတာလုပ္လုပ္ ဆိုးတာလုပ္လုပ္ လုပ္သမွ်ဟာ ကိုယ္ပဲခံရမယ္။အေၾကာင္းအက်ိဳးေတြ ဆက္စပ္ေနတယ္။
တရားနာပရိတ္သတ္အေပါင္းတို႔ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း တစ္ေထာင္ေက်ာ္ ႏွစ္ေထာင္နီးပါးက ပညာရိွ အရွင္နာဂသိန္မေထရ္ ရွင္းလင္းတဲ့ သဘာ၀ျဖစ္စဥ္ၾကီးတစ္ခုရဲ႕ အေနအထားကို ျမင္နိဳင္ေအာင္ “န စ ေသာ၊န စ အေညာ” ဆိုတဲ့တရားကို ရွင္းလင္းျခင္းျဖစ္ပါတယ္။တရားနာ ပရိတ္သတ္အေပါင္းဗုဒၶျမတ္စြာ သာသနာေတာ္နဲ႔ၾကံဳတဲ့အခါ အျမင္မွန္ဖို႔နဲ႔ သံသယကင္းဖို႔ အတြက္ ဓမၼကိုက်င့္ၾကအားထုတ္ နိဳင္ၾကပါေစကုန္သတည္း.......
(ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ ပါခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး ေဒါက္တာနႏၵမာလာဘိ၀ံသ)
( ''န စ ေသာ၊န စ အေညာ' တရားေတာ္မွ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္)
ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားက်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစဗ်ာ
_
No comments:
Post a Comment