Thursday, September 6, 2012

ေလးကၽြန္းေၿမ၏ .... ဓမၼဒါန (၃)







           ပဥၥက တည္႔
        ငါးႏွစ္  ငါးႏွစ္ကို ပဥၥက တစ္ခု တစ္ခု လို႔ေခၚတယ္၊ ယေန႔ အသက္ ႏွစ္ေပါင္း (၁၀၀)တစ္ရာတန္းၿဖစ္လို႔ ပဥၥကငါးႏွစ္ တစ္ခု တစ္ခုနဲ႔ သတ္္မွတ္လုိက္ရင္ ပဥၥကေပါင္း ႏွစ္ဆယ္ၿဖစ္ပါတယ္။ ဒါကို ၿမန္မာလို လြယ္လြယ္ေခၚရင္ ပထမငါးႏွစ္၊ ဒုတိယငါးႏွစ္၊ တတိယငါးႏွစ္၊ စတုတၳငါးႏွစ္၊ ပဥၥမငါးႏွစ္၊ ဆ႒မငါးႏွစ္၊ သတၱမငါးႏွစ္၊ အ႒မငါးႏွစ္၊ န၀မငါးႏွစ္၊ ဒသမငါးႏွစ္၊ ဧကာဒသမငါးႏွစ္၊ ဒြါဒသမငါးႏွစ္၊ ေတရသမငါးႏွစ္၊ စုဒၵသမငါးႏွစ္၊ ပႏၷရသငါးႏွစ္၊ ေသာဠသမငါးႏွစ္၊ သတၱရသမငါးႏွစ္၊ အ႒ာရသမငါးႏွစ္၊ ဧကူန၀ီသတိမငါးႏွစ္၊ ၀ီသတိမငါးႏွစ္ လို႔၊ အပံု (၂၀)ရပါတယ္။

      အသက္တစ္ရာ - အႏွစ္တစ္ရာကို  အပံု (၂၀) ပံု၍ ၀ိပႆနာ ရႈနည္း

ပထမငါးႏွစ္၌ၿဖစ္ေသာ ရုပ္နာမ္တရားတို႔သည္ ဒုတိယငါးႏွစ္ သို႔ မလိုက္ပါ။ ထုိ ပထမငါးႏွစ္၌သာလွ်င္   
ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ႀကေသာေႀကာင့္ အနိစၥ တို႔ပါတကား၊ ဒုကၡ တို႔ပါတကား၊ အနတၱ တို႔ပါတကား ။

ဒုတိယ ငါးႏွစ္၌ၿဖစ္ေသာ ရုပ္နာမ္တရားတို႔သည္ တတိယငါးႏွစ္ သို႔ မလိုက္ပါ။ထုိဒုတိယငါးႏွစ္၌သာလွ်င္
ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ႀကေသာေႀကာင့္ အနိစၥ တို႔ပါတကား၊ ဒုကၡ တို႔ပါတကား၊ အနတၱ တို႔ပါတကား ။
တတိယငါးႏွစ္၌ၿဖစ္ေသာ ရုပ္နာမ္တရားတို႔သည္ စတုတၳငါးႏွစ္ သို႔ မလိုက္ပါ။ ထုိတတိယငါးႏွစ္၌သာလွ်င္ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ႀကေသာေႀကာင့္ အနိစၥ တို႔ပါတကား၊ ဒုကၡ တို႔ပါတကား၊ အနတၱ တို႔ပါတကား ။
စတုတၳငါးႏွစ္၌ၿဖစ္ေသာ ရုပ္နာမ္တရားတို႔သည္ ဒုတိယငါးႏွစ္ သို႔ မလိုက္ပါ။ ထုိ ပဥၥမငါးႏွစ္၌သာလွ်င္ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ႀကေသာေႀကာင့္ အနိစၥ တို႔ပါတကား၊ ဒုကၡ တို႔ပါတကား၊ အနတၱ တို႔ပါတကား ။
        ဤနည္းအတူ (ေရွးဆုိခဲ့ၿပီးသည္ကို  နည္းမီွ၍ ) –  ပဥၥမငါးႏွစ္၌ ၿဖစ္ေသာ ရုပ္နာမ္တရားတို႔သည္ ဆ႒မငါးႏွစ္သို႔ မလုိက္ပါ ။ (အစရွိသည္ၿဖင့္ ဆ႒မငါးႏွစ္၊ သတၱမငါးႏွစ္၊ အ႒မငါးႏွစ္၊ မွသည္ ၀ိသတိမငါးႏွစ္တိုင္ေအာင္ဆိုၿပီးေနာက္)
        ၀ီသတိမငါးႏွစ္၌ၿဖစ္ေသာ ရုပ္နာမ္တရားတို႔သည္ ေနာက္တစ္ဖန္ဘ၀သစ္သို႔မလုိက္ပါ၊ ထုိ ၀ီသတိမ ငါးႏွစ္၌ သာလွ်င္ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ႀကေသာေႀကာင့္ အနိစၥ တို႔ပါတကား၊ ဒုကၡ တိုု႔ပါတကား၊ အနတၱ တို႔ပါကား ။
        အဲဒီလုိရႈပါ၊ ဤကား အ႒ကထာမွာလာတဲ့ ငါးႏွစ္တစ္စု၌ ပဥၥကနည္းနဲ႔ ၀ိပႆနာအက်ယ္ရႈတဲ့နည္း ၿဖစ္ပါတယ္။

စတုက - အပံုေပါင္း ၅ - ပံု ပံု ၍ ၀ိပႆနာရႈနည္း

        (၄) ႏွစ္ - (၄)ႏွစ္ကို စတုကတစ္ခု တစ္စုလို႔ ေခၚတယ္။ ယေန႔ ႏွစ္ေပါင္း တစ္ရာသက္တမ္းၿဖစ္လို႔ စတုက - ၄ -ႏွစ္  တစ္စု တစ္စု နဲ႔ သတ္မွတ္လိုက္လွ်င္ စတုကေပါင္း ႏွစ္ဆယ့္ငါး ၿဖစ္ပါတယ္။ဒါကိုၿမန္မာလုိ လြယ္လြယ္ေခၚရင္ ပထမ ၄ ႏွစ္၊ ဒုတိယ ၄ ႏွစ္၊ တတိယ ၄ ႏွစ္၊ စတုတၳ ၄ ႏွစ္၊ (ေပယ်ာလ) ဆ႒မ၊ သတၱမ၊ အ႒မ၊ န၀မ၊ ဒသက၊ ဧကာဒသမ၊ ဒြါဒသမ၊ ေတရသမ၊ စုဒၵသမ၊ ပႏၷရသမ၊ ေသာဠသမ၊ သတၱရသမ၊ အ႒ာရသမ၊ ဧကူန၀ီသတိမ၊ ၀ီသတိမ၊ ဧက၀ီသတိမ၊ ဒြါ၀ီသတိမ၊ ေတ၀ီသတိမ၊ စတု၀ီသတိမ - ၄ ႏွစ္ လို႔ ၂၅ ပံု ရပါတယ္။ထုိသို႔ ၂၅ ပံု  ပံုၿပီးေနာက္ ............
        ပထမ ၄ ႏွစ္ ၌ၿဖစ္ေသာ ရုပ္နာမ္တရားတို႔သည္ ဒုတိယ ၄ ႏွစ္သို႔ မလိုက္ပါ ။ထုိ ပထမ ၄ ႏွစ္၌သာလွ်င္ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ႀကေသာေႀကာင့္ အနိစၥ တို႔ပါတကား၊ ဒုကၡ တို႔ပါတကား၊ အနတၱ တို႔ပါတကား ။
        ဒုတိယ ၄ ႏွစ္၌ ၿဖစ္ေသာ ရုပ္နာမ္တရားတို႔သည္ တတိယ ၄ ႏွစ္သို႔ မလုိက္ပါ။ ထုိ ဒုတိယ ၄ ႏွစ္၌သာလွ်င္ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ႀကေသာေႀကာင့္ အနိစၥ တို႔ပါတကား၊ ဒုကၡ တို႔ပါတကား၊ အနတၱ တို႔ပါတကား ။
        ဤနည္းအတူ တတိယ ၄ ႏွစ္ က စတုတၳႏွစ္၊ စတုတၳ ၄ ႏွစ္ က ပဥၥမ ၄ ႏွစ္ စသည္ၿဖင့္ .................ဒသမ ၄ႏွစ္ က  ဧကာဒသမ ၄ ႏွစ္ ( ပါဠိလိုဆိုရတာ ခက္တယ္ဆိုရင္)၊ ၁၁ ခုေၿမာက္ ၄ ႏွစ္၊ ၁၂ ခု ေၿမာက္ ၄ ႏွစ္ ၊ ၁၃ ခုေၿမာက္ ၄ ႏွစ္ ............စသည္ၿဖင့္ ၂၃ ခု ေၿမာက္ ၄ ႏွစ္ တိုင္ေအာင္ ေရွးနည္းအတူ ဆုိရိုးၿပဳ ရႈၿပီးလွ်င္ .............
        ၂၃ ႀကိမ္ေၿမာက္ ၄- ႏွစ္ ၿဖစ္ေသာ ၊ ရုပ္နာမ္တရားတို႔သည္ ၂၄ - ႀကိမ္ေၿမာက္ ၄ - ႏွစ္သို႔ မလုိက္ပါ၊ ထုိ ၂၃ ႀကိမ္ေၿမာက္ ၄ ႏွစ္ ၌သာလွ်င္ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ႀကေသာေႀကာင့္ အနိစၥ တို႔ပါတကား၊ ဒုကၡ တို႔ပါတကား၊ အနတၱ တို႔ပါတကား။
        ၂၄  ႀကိမ္ေၿမာက္ ၄ - ႏွစ္ၿဖစ္ေသာ ရုပ္နာမ္တရားတို႔သည္၊ ၂၅ ႀကိမ္ေၿမာက္ ၄- ႏွစ္သို႔ မလုိက္ပါ ။ ထုိ ၂၄ ႀကိမ္ေၿမာက္ ၄ႏွစ္၌သာလွ်င္ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ႀကေသာေႀကာင့္ အနိစၥ တို႔ပါတကား၊ ဒုကၡ တို႔ပါတကား၊ အနတၱ တို႔ပါတကား ။
၂၅ ႀကိမ္ေၿမာက္ ၄ ႏွစ္ၿဖစ္ေသာ ရုပ္နာမ္တရားတို႔သည္ ေနာက္တစ္ဖန္ ဘ၀သစ္သို႔ မလုိက္ပါ။ ထုိ ၂၅ - ႀကိမ္ေၿမာက္ ၄ႏွစ္၌သာလွ်င္ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ႀကေသာေႀကာင့္ အနိစၥ တို႔ပါတကား၊ ဒုကၡ တို႔ပါတကား၊ အနတၱ တို႔ပါတကား ။
        အဲဒီလို ရႈပါ။ ဤကဲ့သို႔ ရႈၿခင္းသည္ အ႒ကထာမွာလာတဲ့ ၄ ႏွစ္ တစ္စု၊ ၄ ႏွစ္ တစ္စု စတုကနည္းနဲ႔ ၀ိပႆနာအက်ယ္ ရႈပြားၿခင္းၿဖစ္ပါတယ္။
         
         တိက - အပံုေပါင္း  ၃၃ပံု  ပံု၍ ၀ိပႆနာရႈနည္း
        ၃ ႏွစ္ ၃ႏွစ္ ကို တိကတစ္စု တစ္စု ၊ လို႔ေခၚပါတယ္။ ယေန႔ အသက္ ႏွစ္ေပါင္း(၁၀၀)တန္းၿဖစ္လို႔၊ တိက ၃ႏွစ္ တစ္စု ၃ႏွစ္တစ္စု နဲ႔ သတ္မွတ္ရင္ တိကေပါင္း ၃၃ၿဖစ္တယ္၊ ဒါကိုၿမန္မာလုိ လြယ္လြယ္ေခၚရင္ .... ပထမ ၃ႏွစ္၊ ဒုတိယ သံုးႏွစ္၊ တတိယ သံုးႏွစ္၊ စတုတၳ သံုးႏွစ္၊ ပဥၥမသံုးႏွစ္ (ေပယ်ာလ) ဆ႒မ၊ သတၱမ၊ အ႒မ၊ န၀မ၊ ဒသမ၊ ဧကာဒသမ၊ ဒြါဒသမ၊ ေတရသမ၊ စုဒၵသမ၊ ပႏၷရသမ၊ ေသာဠသမ၊ သတၱရသမ၊ အ႒ာရသမ၊ ဧကူန၀ီသတိ၊ ၀ီသတိမ၊ ဧက၀ီသတိ၊ ဒြါ၀ီသတိမ၊ ေတ၀ီသတိမ၊ စတု၀ီသတိမ၊  ပဥၥ၀ီသတိမ၊ ဆဗၺီ၀ီသတိမ၊ သတၱ၀ီသတိမ၊ အ႒၀ီသတိမ၊ ဧကူ၀ီနတႎသတိမ၊ တႎသတိမ၊ ဧကတႎသတိမ၊ ဒြတၱႎသတိမ၊ ေတတၱႎသတိမ ႏွစ္လို႔  ၃၃ ပုံ ရွိပါတယ္။ ထုိသို႔ ၃၃ ပံု ၿပီးေနာက္ ..........
        ပထမ ၃ ႏွစ္ ၿဖစ္ေသာ ရုပ္နာမ္ တရားတို႔သည္ ဒုတိယ ၃ ႏွစ္သို႔ မလုိက္ပါ၊ ထိုပထမ ၃ ႏွစ္၌သာလွ်င္ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ႀကေသာေႀကာင့္ အနိစၥ တို႔ပါတကား၊ ဒုကၡတို႔ ပါတကား၊ အနတၱတို႔ပါတကား ။ဒုတိယ ၃ႏွစ္၌ ၿဖစ္ေသာ ရုပ္နာမ္တို႔သည္ တတိယ ၃ႏွစ္သို႔ မလုိက္ပါ။ ထုိ ဒုတိယ ၃ ႏွစ္၌သာလွ်င္ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ႀကေသာေႀကာင့္ အနိစၥ တို႔ပါတကား၊ ဒုကၡ တို႔ပါတကား၊ အနတၱ တို႔ပါတကား ။
        ဤနည္းအတူ တတိယ ၃ႏွစ္က စတုတၳ ၃ ႏွစ္၊ စတုတၳ ၃ႏွစ္က ပဥၥမ ၃ႏွစ္၊ ပဥၥမ ၃ႏွစ္က ဆ႒မ ၃ႏွစ္၊ ဆ႒မ ၃ႏွစ္က သတၱမ ၃ႏွစ္၊ စသည္ၿဖင့္ (ပါဠိလိုဆိုရတာ ခက္တယ္ဆိုရင္) ၁၁ ခုေၿမာက္ ၃ႏွစ္၊ ၁၂ ခု ေၿမာက္ ၃ ႏွစ္၊ ၁၃ ခုေၿမာက္ ၃ ႏွစ္(ေပယ်ာလ..........) ၂၉ ခုေၿမာက္ ၃ ႏွစ္၊ ၃၃ ႀကိမ္ေၿမာက္ ၃ ႏွစ္ တိုင္ေအာင္ ေရွးနည္းအတူဆိုရိုးၿပဳၿပီး ရႈလွ်င္......
        ၃၂ ႀကိမ္ေၿမာက္ ၃ႏွစ္၌ၿဖစ္ေသာ ရုပ္နာမ္တရားတို႔သည္ ၃၃ ႀကိမ္ေၿမာက္ ၃ ႏွစ္သို႔မလုိက္ပါ။ ထုိ ၃၂ ႀကိမ္ေၿမာက္ ၃ႏွစ္၌သာလွ်င္ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ႀကေသာေႀကာင့္ အနိစၥ တို႔ပါတကား၊ ဒုကၡ တို႔ပါတကား၊ အနတၱ တို႔ပါတကား ။
(၃၃ ႀကိမ္ေၿမာက္ ၃ႏွစ္ ဟုဆိုလွ်င္ (၉၉)ႏွစ္ ရွိသြားၿပီေနာ္၊ သတိၿပဳထားပါ။
        ၃၃ ႀကိမ္ေၿမာက္ ၃ႏွစ္ (၉၉)ႏွစ္ ၌ၿဖစ္ေသာ ရုပ္နာမ္တရားတို႔သည္ ေနာက္တစ္ဖန္ ဘသသစ္သို႔ မလုိက္ပါ။ထို ၃၃ ႀကိမ္ေၿမာက္ ၃ ႏွစ္ (၉၉)ႏွစ္၌သာလွ်င္ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ႀကေသာေႀကာင့္ အနိစၥ တို႔ပါတကား၊ ဒုကၡ တို႔ပါတကား၊ အနတၱ တို႔ပါတကား ။
        အဲဒီလို ရႈပါ၊ ဤသို႔ရႈလွ်င္ အ႒ကထာမွာလာတဲ့ ၃ ႏွစ္တစ္စု၊ ၃ႏွစ္တစ္စု တိကနည္းနဲ႔ ၀ိပႆနာအက်ယ္ရႈပြား ၿခင္းၿဖစ္ပါတယ္ ။
        ရႈပြားဖို႔ပျလိုတယ္ေနာ္၊ ရႈဖို႔နည္းကမခက္ဘူး၊ အဲ့ဒီရႈနည္းကို ယခု ဘုန္းႀကီး ေၿပာေနတာဟာ စာေပပရိယတၱိနယ္မွ စာမူအတိုင္းေၿပာေနတယ္၊ တစ္နည္းအားၿဖင့္ မဟာ၀ိသုဒၶါရံုဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီး မ်ား ညႊန္ႀကားတဲ့နည္းကိုပဲ ဘုန္းႀကီးမ်ားေၿပာေနတယ္။
        “ သံုးပါးသက္ရြယ္၊ ဆယ္ဒသက၊ ပဥၥကတည္႔၊ စတုက + တိ၊ ဒိြႏွင့္ ဧက ” စာပိုဒ္သို႔ ေရာက္လာၿပီ၊ ဒိြဆိုတာက ၂ ႏွစ္ တစ္စု၊ ၂ ႏွစ္တစ္စု (ႏွစ္ ၁၀၀) ကို အပံု ၅၀ ပံု၍ ရႈရမည္ကို ဆိုလိုတယ္ ။

                                                          ဆက္လက္ေဖၚၿပပါဦးမယ္။
                                                            ပုညသဂၤဟ - ဦး၀ိမလ

No comments:

Post a Comment