Thursday, September 6, 2012

ေလးကၽြန္းေၿမ၏ .... ဓမၼဒါန (၂)


ပညာဘာ၀နာ

သမာဓိဘာ၀နာၿပီးရင္ ပညာဘာ၀နာကိုဆက္ၿပီးေတာ့ ၿဖည္႔က်င့္ရပါမယ္ ၊ ဆက္ၿပီးၿဖည္႔က်င့္လို႔ရွိရင္ ဤကဲ့သို႔ ခ်ံဳးၿပီးစဥ္းစားႀကည္႔လုိက္ပါ၊ ထြက္ေလကို ထုတ္လႊတ္တဲ့အခုိ္က္၊ ၀င္ေလကိုရွဴရွဳိက္တဲ့အခုိက္ ….. ႏွစ္မ်ိဳးရွိရာ ……………
ထြက္ေလကို ထုတ္လႊတ္တဲ့အခုိ္က္၌ၿဖစ္ေသာရုပ္နာမ္တရားတို႔သည္ ၀င္ေလကိုရွဴရွဳိက္ေသာ အခုိက္သို႔ မလုိက္ပါ၊ ထုိထြက္ေလကို ထုတ္လႊတ္ေသာခဏ၌သာလွ်င္ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ႀကေသာေႀကာင့္ အနိစၥတို႔ပါတကား၊ ဒုကၡတို႔ပါတကား၊ အနတၱတို႔ပါတကား ………။
၀င္ေလကို ရွဴရွဳိက္ေသာအခုိ္က္၌ခဏ၌သာလွ်င္ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ႀကေသာေႀကာင့္ အနိစၥတို႔ပါတကား၊ ဒုကၡတို႔ပါတကား၊ အနတၱတို႔ပါတကား ………။
အဲဒီလုိ(စိတ္ထဲက) ဆိုၿပီး ရႈခ်င္ရင္ ၀ိပႆနာပညာဘာသနာၿဖစ္တယ္။ ၀ိပႆနာ ပညာဘာ၀နာအက်ဥ္းရႈခ်င္ ရင္ ယခုေၿပာခဲ့တဲ့အတိုင္း ရႈရန္ ၿဖစ္ပါတယ္ ၊ ရႈႀကည္႔ပါေလ ။ ဒီထက္ ၀ိပႆနာ ပညာဘာ၀နာ အက်ယ္ရႈနည္းလည္း ရွိပါတယ္ ။

                                                       

၀ိပႆနာ ပညာဘာ၀နာ အက်ယ္ရႈနည္း

ဒီနည္းကို ေက်းဇူးေတာ္ရွင္မဟာ၀ိသုဒၶါရံုဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက မိမိရဲ႕ပရမတၳသရႈပေဘဒနီက်မ္းကမၼ႒ာန္းပိုင္းမွာ အခ်ဳပ္လကၤာေရးခဲ့ပါတယ္၊

ထုိလကၤာကား - - -
သံုးပါးသက္ရြယ္ ၊ ဆယ္ဒသက၊ ပဥၥကတည္႔ ၊
စတုက - တိ ၊ ဒြိ ႏွင့္ ဧက ၊ သံုး၀ဥတု ၊
ရတုေၿခာက္သြယ္ ၊ လကြယ္လဆန္း ၊
ဒိ၀န္းရတၱိ ၊ ဆဗၺိအခါ ၊ ကိရိယာဆ ၊
ဥဒၶရဏက၊ စသည္ေၿခာက္ခု ၊ အစုစု၀ယ္ ၊
ၿဖစ္မႈဥႆံု ၊ အလံုးစံုကား ၊ ေရႊဘံုမၿဖစ္ ၊
တစ္ဆစ္တစ္ရက္ ၊ တစ္စပ္တစ္သင္း ၊
ႏွမ္းအိုးကင္းထက္ ၊ ႏွမ္းေစ့က်က္သို႔ ၊
ကြဲပ်က္ေႀကမြ ၊ အနိစၥသည္ ၊
ဒုကၡ အနတၱ  ခ်ည္းသာတည္း …………..။

                ဤလကၤာကို အရက်က္ပါ ။ ၿပီးမွအဓိပၸါယ္ကို အက်ဥ္းသိေအာင္ ဤဆိုလတၱံအတိုင္း မွတ္သား၍ ၀ိပႆနာရႈရပါမည္ ။မွတ္ပံု ရႈပံုကား . . . . . . . .
               
သံုးပါးသက္ရြယ္
လူဘ၀ ယခုလို အသက္တစ္ရာတမ္းမွာအရြယ္သံုးပါး ပိုင္းၿခားသတ္မွတ္လုိက္ရင္ . . . . . . . . . . . .
(၁)    ပထမအရြယ္ = ေမြဖြားသည္မွ (၃၃) ႏွစ္၊ (၄) လထိ ကို ပထမအရြယ္လုိ႔ ေခၚတယ္ ။
(၂)    မဇၥ်ိမအရြယ္  = အဲဒီ (၃၃) ႏွစ္၊ ၄ လ မွ ( ၆၆ ႏွစ္၊ ၈ လ ) အထိ ကို မဇၥ်ိမအရြယ္ လို႔ေခၚတယ္ ။
(၃)    ပစၦိမအရြယ္      အဲဒီ ၃၃ - ႏွစ္ ၊ ၄ လ (၆၆  ႏွစ္ ၊ ၈ လ) ရဲ႕ အထက္ ၃၃ - ႏွစ္ ၄ - လ( ႏွစ္ေပါင္း ၁၀၀) အထိကို ပစၦိမအရြယ္ ၊ ဘ၀ရဲ႕ ေနာက္ဆံုးအရြယ္လုိ႔ ေခၚတယ္ ။
        အရြယ္သံုးပါးကို နားလည္ႀကၿပီေနာ္ ၊ အရြယ္သံုးပါးကို အာရံုၿပီး ။
        ပထမအရြယ္၌ ၿဖစ္ေသာ ရုပ္နာမ္တရား တို႔သည္ မဇၥ်ိမ (ဒုတိယ) အရြယ္ သို႔ မလုိက္ပါ ၊ ထုိ ပထမအရြယ္၌                
သာလွ်င္  ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ႀကေသာေႀကာင့္ အနိစၥ တို႔ပါတကား ၊ ဒုကၡ တို႔ပါတကား ၊ အနတၱ တို႔ပါတကား ။
          မဇၥ်ိမ (ဒုတိယ) အရြယ္၌ ၿဖစ္ေသာ ရုပ္နာမ္တရား တို႔သည္ ပစၦိမ (တတိယ) အရြယ္ သို႔ မလုိက္ပါ ၊  ထုိ   မဇၥ်ိမ
(ဒုတိယ)အရြယ္၌ သာလွ်င္  ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ႀကေသာေႀကာင့္ အနိစၥ တို႔ပါတကား ၊ ဒုကၡ တို႔ပါတကား ၊ အနတၱတို႔ပါတကား။
          ပစၦိမ(တတိယ)အရြယ္၌ ၿဖစ္ေသာ ရုပ္နာမ္တရား တို႔သည္ ေနာက္တစ္ဖန္ ဘ၀သစ္ သို႔ မလုိက္ပါ ၊ ဤ ဘ၀မွာ ပင္  ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ႀကေသာေႀကာင့္ အနိစၥ တို႔ပါတကား ၊ ဒုကၡ တို႔ပါတကား ၊ အနတၱ တို႔ပါတကား ။
        ေဟာဒါ အ႒ကထာမွာ လာတဲ့ အရြယ္သံုးပါးနဲ႔ ၀ိပႆနာ အက်ယ္ရႈနည္း ၿဖစ္ပါတယ္ ။

ဆယ္ဒသက
        ဆယ္ႏွစ္ ၊ ဆယ္ႏွစ္ ကို ဒသက တစ္ခုတစ္ခု လို႔ ေခၚတယ္။ ယေန႔ အသက္ (၁၀၀) တန္း ၿဖစ္လုိ႔ ဒသက ဆယ္ႏွစ္ တစ္ခုတစ္ခု နဲ႔ သတ္မွတ္လုိက္လွ်င္ ဒသကေပါင္း ဆယ္ခု ၿဖစ္ပါတယ္။ ဒါကို ၿမန္မာလို လြယ္လြယ္ေခၚရင္ ပထမဆယ္ႏွစ္၊ ဒုတိယဆယ္ႏွစ္၊ တတိယဆယ္ႏွစ္၊ စတုတၳဆယ္ႏွစ္၊ ပဥၥမဆယ္ႏွစ္၊ သတၱမဆယ္ႏွစ္၊ အ႒မဆယ္ႏွစ္၊ န၀မဆယ္ႏွစ္၊ ဒသမဆယ္ႏွစ္လို႕ (၁၀)ပံု ရပါတယ္ ။

                အသက္တစ္ရာကို ဆယ္ပံုပံု၍` ၀ိပႆနာနည္း
        ပထမဆယ္ႏွစ္၌ၿဖစ္ေသာ ရုပ္နာမ္ တရားတို႔သည္ ဒုတိယဆယ္ႏွစ္သို႔ မလုိက္ပါ။ ထို ပထမဆယ္ႏွစ္၌သာလွ်င္ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ႀကေသာေႀကာင့္ အနိစၥတို႔ပါတကား၊ ဒုကၡတို႔ပါတကား၊ အနတၱတို႔ပါတကား။

        ဒုတိယဆယ္ႏွစ္၌ၿဖစ္ေသာ ရုပ္နာမ္တရားတို႔သည္ တတိယဆယ္ႏွစ္သို႔ မလုိက္ပါ။ ထို ဒုတိယဆယ္ႏွစ္၌သာ လွ်င္ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ႀကေသာေႀကာင့္ အနိစၥတို႔ပါတကား၊ ဒုကၡတို႔ပါတကား၊ အနတၱတို႔ပါတကား။
        တတိယဆယ္ႏွစ္၌ၿဖစ္ေသာ ရုပ္နာမ္တရားတို႔သည္ စတုတၳဆယ္ႏွစ္သို႔ မလုိက္ပါ။ ထို တတိယဆယ္ႏွစ္၌သာ လွ်င္ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ႀကေသာေႀကာင့္ အနိစၥတို႔ပါတကား၊ ဒုကၡတို႔ပါတကား၊ အနတၱတို႔ပါတကား။
        စတုတၳဆယ္ႏွစ္၌ၿဖစ္ေသာ ရုပ္နာမ္တရားတို႔သည္ ပဥၥမဆယ္ႏွစ္သို႔ မလုိက္ပါ။ ထို စတုတၳဆယ္ႏွစ္၌သာ လွ်င္ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ႀကေသာေႀကာင့္ အနိစၥတို႔ပါတကား၊ ဒုကၡတို႔ပါတကား၊ အနတၱတို႔ပါတကား။
        ပဥၥမဆယ္ႏွစ္၌ ၿဖစ္ေသာ ရုပ္နာမ္တရားတို႔သည္ ဆ႒မဆယ္ႏွစ္သို႔ မလုိက္ပါ။ ထို ပဥၥမဆယ္ႏွစ္၌သာ လွ်င္ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ႀကေသာေႀကာင့္ အနိစၥတို႔ပါတကား၊ ဒုကၡတို႔ပါတကား၊ အနတၱတို႔ပါတကား။
        ဆ႒မဆယ္ႏွစ္၌ၿဖစ္ေသာ ရုပ္နာမ္တရားတို႔သည္ သတၱမဆယ္ႏွစ္သို႔ မလုိက္ပါ။ ထို ဆ႒မဆယ္ႏွစ္၌သာ လွ်င္ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ႀကေသာေႀကာင့္ အနိစၥတို႔ပါတကား၊ ဒုကၡတို႔ပါတကား၊ အနတၱတို႔ပါတကား။
        သတၱမဆယ္ႏွစ္၌ၿဖစ္ေသာ ရုပ္နာမ္တရားတို႔သည္ အ႒မဆယ္ႏွစ္သို႔ မလုိက္ပါ။ ထို သတၱမဆယ္ႏွစ္၌သာ လွ်င္ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ႀကေသာေႀကာင့္ အနိစၥတို႔ပါတကား၊ ဒုကၡတို႔ပါတကား၊ အနတၱတို႔ပါတကား။
        အ႒မဆယ္ႏွစ္၌ၿဖစ္ေသာ ရုပ္နာမ္တရားတို႔သည္ န၀မဆယ္ႏွစ္သို႔ မလုိက္ပါ။ ထို အ႒မဆယ္ႏွစ္၌သာ လွ်င္ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ႀကေသာေႀကာင့္ အနိစၥတို႔ပါတကား၊ ဒုကၡတို႔ပါတကား၊ အနတၱတို႔ပါတကား။
        န၀မဆယ္ႏွစ္၌ၿဖစ္ေသာ ရုပ္နာမ္တရားတို႔သည္ ဒသမဆယ္ႏွစ္သို႔ မလုိက္ပါ။ ထို န၀မဆယ္ႏွစ္၌သာ လွ်င္ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ႀကေသာေႀကာင့္ အနိစၥတို႔ပါတကား၊ ဒုကၡတို႔ပါတကား၊ အနတၱတို႔ပါတကား။
        ဒသမဆယ္ႏွစ္၌ၿဖစ္ေသာ ရုပ္နာမ္တရားတို႔သည္ ေနာင္တစ္ဖန္ဘ၀သစ္သို႔ မလုိက္ပါ။ ထို ဒသမဆယ္ႏွစ္၌သာ လွ်င္ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ႀကေသာေႀကာင့္ အနိစၥတို႔ပါတကား၊ ဒုကၡတို႔ပါတကား၊ အနတၱတို႔ပါတကား။
        ေဟာဒါ အ႒ကထာမွာ လာတဲ့ ဒသကဆယ္ပါးနဲ႔ ၀ိပႆနာ အက်ယ္ရႈနည္း ၿဖစ္ပါတယ္ ။
                                                                    
                                                                 ဆက္လက္ေဖၚၿပပါဦးမယ္။

No comments:

Post a Comment