ဓမၼဒူတ အရွင္ေဆကိႏၵ “အသိေပးစကားစုမ်ား”
စိတ္ဆိုးေနတဲ့အခါ ေကာင္းတဲ့စိတ္နဲ႕ လဲ လုိက္ပါ။ ရႈပ္ေနရင္ ရွင္းတဲ့စိတ္၊ ပူေနရင္ ေအးတဲ့စိတ္၊ ေနာက္ေနရင္ ၾကည္တဲ့စိတ္နဲ႕ ခ်က္ခ်င္း လဲ လိုက္ပါ။
ေကာင္းတာကို လုပ္ဖို႕လြယ္ရင္ ေကာင္းတဲ့လူ၊ မေကာင္းတာကို လုပ္ဖို႕ လြယ္တယ္ဆိုရင္ ?
၀မ္းသာစရာေတြလည္း ႀကံဳခဲ့ဖူးပါၿပီ။
၀မ္းနည္းစရာေတြလည္း ဆံုခဲ့ဖူးပါၿပီ။
ဘာမွ် မယ္မယ္ရရ မရိွခဲ့ပါဘူး၊
အသိဥာဏ္တိုးၿပီး လူျဖစ္က်ိဳးနပ္တယ္ ဆိုလို႕
ေတာ္ေသးတာေပါ့။
တျခားပစၥည္းေတြကို ေရာင္းလိုက္ရင္
အရံႈးမဟုတ္ရင္ အျမတ္ရေသးတယ္။
စိတ္ခ်မ္းသာမႈကို ေရာင္းစားရင္
အရံႈးနဲ႕ပဲ ရင္ဆုိင္ရမယ္။
စိတ္ခ်မ္းသာမႈကို ဘာနဲ႕မွ် ေရာင္းမစားပါနဲ႕
။
ေကာင္းတဲ့အလုပ္ဟာ ေနာက္က်တယ္ဆိုတာ မရိွပါဘူး။
လုပ္ငန္း မစရေသးတာပဲရိွတယ္။
“ေဘး” ကို ၾကည့္လြန္းအားႀကီးရင္ “ေဘး” ေတြ႕တတ္တယ္။
ျပႆနာဆိုတာ ေလာကရဲ႕ ဂုဏ္ပုဒ္တစ္ခုပါ။
ကိုယ္နဲ႕သိပ္မဆုိင္ရင္ ျပႆနာက ေသးတယ္။
မ်ားမ်ားဆုိင္ရင္ ျပႆနာက ႀကီးလာၿပီ။
လံုး၀မဆိုင္ရင္ေတာ့ ျပႆနာ မရိွေတာ့ပါဘူး။
ေအာ္- မေကာင္းလိုက္တာက ေလာက၊
အၿမဲတမ္း ေကာင္းေနတာက အသိဥာဏ္။
ျဖစ္ခ်င္တာကို ဦးစားေပးခဲ့လြန္းလို႕ ျဖစ္ႏုိင္တာေတြပါ ဆံုးရံႈးလုိက္ရၿပီ။
ျဖစ္ႏုိင္တာကိုသာ ဦးစားေပးရင္
ျဖစ္ခ်င္တာေတြပါ အားလံုးျဖစ္လာမယ္။
လုပ္သင့္တာကို မလုပ္မိရင္
မလုပ္သင့္တာေတြ လုပ္မိေနတတ္တယ္။
“အစစ္” မဟုတ္ေသးရင္ “အတု”လုိက္ရင္းနဲ႕ တူၿပီး အစစ္ျဖစ္သြားတတ္တယ္။
ေကာင္းတာကို အတုလိုက္ရင္ ေကာင္းတာျဖစ္တယ္။
ဒီလုိနားလည္ရင္ မေကာင္းတာကို အတုမလိုက္နဲ႕။
အထြဋ္အထိပ္ကို ေရာက္သြားသူတုိင္း
အခက္အခဲကို ရင္ဆိုင္ခဲ့ရတာေတြခ်ည္းပါပဲ။
ေကာင္းတာကို နားလည္သေလာက္ လုပ္စမ္းပါ။
အလုပ္ လုပ္ရင္းနဲ႕ နားလည္လာလိမ့္မယ္။
သိသေလာက္ က်င့္၊ က်င့္သေလာက္ သိလာလိမ့္မယ္။
ကိုယ္ကႀကိဳက္လုိ႕ ေကာင္းတာ ထက္၊
ေကာင္းတာမိုလို႕ ႀကိဳက္တာဆိုရင္
အေကာင္းဆံုးကို ရႏုိင္တာေပါ့။
ေပးႏိုင္သူထံက ေတာင္း၊ လက္ခံမယ့္သူကို ေပး၊
ဒါမွ အဆင္ေျပမယ္။
သစ္ပင္တုိင္းမွာ အလွတစ္မ်ိဳးစီ ရိွၾကပါတယ္။
လူတိုင္းရဲ႕ တစ္မ်ိဳးစီအလွကို ျမင္တတ္ရင္
ဘယ္ေလာက္ သာယာလုိက္မလဲလုိ႕။
B B B
အခက္အခဲဆိုတာ -
ဥာဏ္ႏံု႕သူအတြက္ ဘ၀တစ္ခုလံုး က်ိဳးပ်က္သြားတတ္ေပမယ့္
အသိဥာဏ္ရိွသူအတြက္ ဘ၀ႀကီးတစ္ခုလံုး တုိးတက္သြားႏုိင္တယ္။
အပူမီးေၾကာင့္ ေပၚထြက္လာတဲ့ အလင္းေရာင္ကို
အားကိုးလုိ႕ ရႏုိင္သလုိ-
ျပႆနာေၾကာင့္ ရရိွလာတဲ့ အသိဥာဏ္ကိုလည္း အားကိုးႏုိင္တယ္။
လံု႕လရိွသူက လက္ရံုးအားကိုး---
ၾကင္နာတတ္သူက ႏုလံုးသားနဲ႕ စဥ္းစား ---
စည္းကမ္းရိွသူက ကိုယ္က်င့္တရား လက္ကိုင္ထား ---
အသိဥာဏ္ရိွသူက ဦးေႏွာက္နဲ႕ ဆံုးျဖတ္ ---
ျမင့္ျမတ္သူက အမွန္တရားေပၚ ရပ္တည္။
ဆံုးျဖတ္ရဲသူကို ဇြတ္တရြတ္ဆန္တယ္။
ခ်င့္ခ်ိန္တတ္သူကို သူရဲေဘာေၾကာင္တယ္။
ရက္ေရာသူကို လက္ဖြာတယ္။
စည္းကမ္းနဲ႕ေပးသူကို ကပ္ေစးနည္းတယ္။
ဦးေဆာင္ႏုိင္သူကို ေနရာယူတယ္။
ကၽြမ္းက်င္သူကို ေနရာယူတယ္ လို႕ အထင္မလြဲပါနဲ႕။
ခြင့္လႊတ္ႏုိင္ဖို႕ အေၾကာင္းျပခ်က္ ရွာေနတတ္တယ္။
သည္းခံႏုိင္ဖို႕ မ်ိဳသိပ္မႈကို ေမြးယူရတယ္။
နားလည္ႏုိင္ၿပီဆိုရင္-
ဆင္ေျခမပါတဲ့ ခြင့္လႊွတ္မႈ၊
ပြင္းလင္းတဲ့ သည္းခံမႈေတြ ျဖစ္ေနပါၿပီ။
သူ႕ခမ်ာ- ဒုိ႕လုိစိတ္မ်ိဳး မထားႏုိင္ရွာဘူး၊
ဒုိ႕ကလည္း သူ႕လုိစိတ္မ်ိဳး မထားသင့္ပါဘူး။
နင့္အတြက္သာ နင္ၾကည့္တတ္သလို
ငါလည္း ငါ့အတြက္သာ ႀကည့္လုိက္ရင္ -----?
သိလ်က္နဲ႕ ဆိုးေနတဲ့သူကို
သိေအာင္ထပ္ၿပီး မေျပာ၀ံ့ေတာ့ဘူး။
အမွန္သိ စမ္းပါ။
အဟုတ္ပါလားလိုက ထင္ထားသမွ်ေတြဟာ လြဲေနတတ္သလုိ
မဟုတ္ဘူးလုိ႕ ျမင္သမွ်ေတြကလည္း မွန္ေနတတ္ျပန္တယ္။
“ အေရးအႀကီးဆံုး ဆိုတာေတြက
ဘာမွ်မဟုတ္ပါလား ” လို႕ နားလည္ၿပီးေတာ့
“ ဘာမွ်မဟုတ္တဲ့သေဘာ” ကို သိဖို႕က
အေရးႀကီးဆံုးပါပဲ။
အႀကိဳက္ခ်င္း မတူၾကပါဘူး၊
ေကာင္းတာကုိႀကိဳက္ရင္ ေကာင္းေၾကာင္းေတာ့ ေျပာေပးလိုက္ပါ။
ႀကိဳက္ေအာင္ေတာ့ အတင္းမတိုက္တြန္းပါနဲ႕။
မေကာင္းတာကို ေၾကာက္ၿပီး
မေကာင္းလုပ္သူကို သနားလုိက္စမ္းပါ။
မေကာင္းတဲ့သူကု စိတ္ဆိုးလုိက္တာနဲ႕
ကိုယ္ပါ သနားစရာသတၱ၀ါစာရင္း ၀င္သြားၿပီ။
ကုိယ့္စကားကို သူ နားေထာင္ေစခ်င္ရင္
သူ႕စကားကို အရင္ ေသေသခ်ာခ်ာ
နားေထာင္ေပးလုိက္ပါဦး။
အသိေပးဆံုးမမည့္သူကို ရွာသင့္ေပမယ့္
ကုိယ့္စကား နားေထာင္မည့္သူကိုပဲ
ရွာေနၾကတယ္။
တစ္ဖက္သတ္ဆိုတာ တစ္ဖက္ကို “သတ္”တာပါ။
ဒါေပမယ့္ ႏွစ္ဖက္စလံုး ေသသြားၿပီး
ဆိုးက်ိဳးေတြ ျဖစ္လာမယ္။
လုပ္ကုိင္ခ်င္စိတ္ရယ္၊ ကၽြမ္းက်င္မႈရယ္ ရိွၿပီး
လုပ္ကိုင္ေနက်ဆိုရင္
ဘယ္အလုပ္မဆို လြယ္ကူသြားပါၿပီ။
အမိႈက္လွဲၿပီးမွ ရွင္းတာထက္
မရႈပ္ဘဲ ရွင္းေနတာက ပုိေကာင္းမယ္။
မသင့္ေတာ္တဲ့ေနရာကို ေရာက္ခဲ့ရင္ေတာင္မွ သင့္ေတာ္တဲ့အက်င့္ေတြ မေဖ်ာက္ပစ္ပါနဲ႕။
မေကာင္းတာကို လုပ္မယ့္အစား
မလုပ္ပဲ ေနတာက ေကာင္းတယ္။
မင္းလုိပဲ၊
သူတို႕ေျပာတာသာ အဟုတ္၊
သူတုိ႕လုပ္တာသာ အမွန္၊
သူတို႕ ႀကံတာသာ အေကာင္း ထင္ေနၾကတယ္။
“ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိသာ အခ်စ္ဆံုးပါပဲ။”
ဒီစကားကို မယံုရင္
တစ္ေလာကလံုးရဲ႕ အလိမ္အညာေတြကို ခံေနရၿပီမွတ္။
နင္ - မမွတ္ေသးဘူးလား ?
ပံုႏွိပ္စာအုပ္၊ ေလာကစာအုပ္၊ စိတ္စာအုပ္
သံုးမ်ိဳးရိွတယ္။
စိတ္ကိုဖတ္တတ္ဖို႕ တစ္ျခားစာအုပ္ေတြကို ဖတ္ေနရတယ္။
O Q
ေလေၾကာင့္ ပ်ံသန္းႏုိင္တဲ့ငွက္ဟာ
ေလရိွမွန္း မသိၾကသလုိ၊
ေရေၾကာင့္ ကူးႏုိင္တဲ့ငါးဟာ
ေရရိွမွန္း မသိၾကသလို၊
ဓမၼ၊ အဓမၼေၾကာင့္ ေကာင္းေကာင္း ဆိုးဆိုးျဖစ္ေနတဲ့
သတၱ၀ါေတြဟာလည္း
ဓမၼ၊ အဓမၼကို ရိွမွန္း မသိၾကပါဘူး။
လွ်ာကို သြားက ကိုက္မိတတ္တယ္။
ဒါေပမယ့္ ကုိယ့္လွ်ာကိုေတာ့
သူမ်ားရဲ႕သြားက လာၿပီးမကိုက္ပါဘူး။
တစ္ဆယ္ က ကိုး ျဖစ္သြားတတ္တယ္။
ရွစ္ က ကိုး ျဖစ္လာတယ္။
ကိုး ခ်င္းတူေပမယ့္ မတူတာကို သိလုိက္စမ္းပါ။
ဒါကိုပဲ ၾကည့္၊ ဒါကိုပဲ စဥ္းစား၊
ဒါကိုပဲ ႏွစ္သက္၊ ဒါနဲ႕ပဲ ေမြ႕ေလ်ာ္ ေပ်ာ္ေနရင္၊
ဒါပဲ ျဖစ္ေနမွာေပါ့။
ကုိယ့္ကုိယ္ကို ကုိယ္ျပန္ၾကည့့္
ၾကည့္မိရင္ သတိ၊
ၾကည့္ႏုိင္ရင္ သမာဓိ၊
ၾကည့္တတ္ရင္ ပညာ၊
ၾကည့္ေနရင္ ၀ီရိယ၊
ခု ၾကည့္၊ ခု ေသခ်ာသိတယ္လုိ႕
ယံုတာက သဒၶါေပါ့။
ခ်မ္းသာတယ္။
“ပုထုဇၨေနာ ဥမၼတၱေကာ” တဲ့။
လူတုိင္းလုိလုိ တစ္မ်ိဳးေလးေတြ ခ်ည္းပါပဲ။
တစ္မ်ိဳးႀကီးအထိ မျဖစ္ေစနဲ႕။
တစ္မ်ိဳးေလးဆိုတာကိုေတာင္ ေဖ်ာက္ပစ္ရမွာ။
စိတ္ဆိုးေနတဲ့အခါ ေကာင္းတဲ့စိတ္နဲ႕ လဲ လုိက္ပါ။ ရႈပ္ေနရင္ ရွင္းတဲ့စိတ္၊ ပူေနရင္ ေအးတဲ့စိတ္၊ ေနာက္ေနရင္ ၾကည္တဲ့စိတ္နဲ႕ ခ်က္ခ်င္း လဲ လိုက္ပါ။
ေကာင္းတာကို လုပ္ဖို႕လြယ္ရင္ ေကာင္းတဲ့လူ၊ မေကာင္းတာကို လုပ္ဖို႕ လြယ္တယ္ဆိုရင္ ?
၀မ္းသာစရာေတြလည္း ႀကံဳခဲ့ဖူးပါၿပီ။
၀မ္းနည္းစရာေတြလည္း ဆံုခဲ့ဖူးပါၿပီ။
ဘာမွ် မယ္မယ္ရရ မရိွခဲ့ပါဘူး၊
အသိဥာဏ္တိုးၿပီး လူျဖစ္က်ိဳးနပ္တယ္ ဆိုလို႕
ေတာ္ေသးတာေပါ့။
တျခားပစၥည္းေတြကို ေရာင္းလိုက္ရင္
အရံႈးမဟုတ္ရင္ အျမတ္ရေသးတယ္။
စိတ္ခ်မ္းသာမႈကို ေရာင္းစားရင္
အရံႈးနဲ႕ပဲ ရင္ဆုိင္ရမယ္။
စိတ္ခ်မ္းသာမႈကို ဘာနဲ႕မွ် ေရာင္းမစားပါနဲ႕
။
ေကာင္းတဲ့အလုပ္ဟာ ေနာက္က်တယ္ဆိုတာ မရိွပါဘူး။
လုပ္ငန္း မစရေသးတာပဲရိွတယ္။
“ေဘး” ကို ၾကည့္လြန္းအားႀကီးရင္ “ေဘး” ေတြ႕တတ္တယ္။
ျပႆနာဆိုတာ ေလာကရဲ႕ ဂုဏ္ပုဒ္တစ္ခုပါ။
ကိုယ္နဲ႕သိပ္မဆုိင္ရင္ ျပႆနာက ေသးတယ္။
မ်ားမ်ားဆုိင္ရင္ ျပႆနာက ႀကီးလာၿပီ။
လံုး၀မဆိုင္ရင္ေတာ့ ျပႆနာ မရိွေတာ့ပါဘူး။
ေအာ္- မေကာင္းလိုက္တာက ေလာက၊
အၿမဲတမ္း ေကာင္းေနတာက အသိဥာဏ္။
ျဖစ္ခ်င္တာကို ဦးစားေပးခဲ့လြန္းလို႕ ျဖစ္ႏုိင္တာေတြပါ ဆံုးရံႈးလုိက္ရၿပီ။
ျဖစ္ႏုိင္တာကိုသာ ဦးစားေပးရင္
ျဖစ္ခ်င္တာေတြပါ အားလံုးျဖစ္လာမယ္။
လုပ္သင့္တာကို မလုပ္မိရင္
မလုပ္သင့္တာေတြ လုပ္မိေနတတ္တယ္။
“အစစ္” မဟုတ္ေသးရင္ “အတု”လုိက္ရင္းနဲ႕ တူၿပီး အစစ္ျဖစ္သြားတတ္တယ္။
ေကာင္းတာကို အတုလိုက္ရင္ ေကာင္းတာျဖစ္တယ္။
ဒီလုိနားလည္ရင္ မေကာင္းတာကို အတုမလိုက္နဲ႕။
အထြဋ္အထိပ္ကို ေရာက္သြားသူတုိင္း
အခက္အခဲကို ရင္ဆိုင္ခဲ့ရတာေတြခ်ည္းပါပဲ။
ေကာင္းတာကို နားလည္သေလာက္ လုပ္စမ္းပါ။
အလုပ္ လုပ္ရင္းနဲ႕ နားလည္လာလိမ့္မယ္။
သိသေလာက္ က်င့္၊ က်င့္သေလာက္ သိလာလိမ့္မယ္။
ကိုယ္ကႀကိဳက္လုိ႕ ေကာင္းတာ ထက္၊
ေကာင္းတာမိုလို႕ ႀကိဳက္တာဆိုရင္
အေကာင္းဆံုးကို ရႏုိင္တာေပါ့။
ေပးႏိုင္သူထံက ေတာင္း၊ လက္ခံမယ့္သူကို ေပး၊
ဒါမွ အဆင္ေျပမယ္။
သစ္ပင္တုိင္းမွာ အလွတစ္မ်ိဳးစီ ရိွၾကပါတယ္။
လူတိုင္းရဲ႕ တစ္မ်ိဳးစီအလွကို ျမင္တတ္ရင္
ဘယ္ေလာက္ သာယာလုိက္မလဲလုိ႕။
B B B
အခက္အခဲဆိုတာ -
ဥာဏ္ႏံု႕သူအတြက္ ဘ၀တစ္ခုလံုး က်ိဳးပ်က္သြားတတ္ေပမယ့္
အသိဥာဏ္ရိွသူအတြက္ ဘ၀ႀကီးတစ္ခုလံုး တုိးတက္သြားႏုိင္တယ္။
အပူမီးေၾကာင့္ ေပၚထြက္လာတဲ့ အလင္းေရာင္ကို
အားကိုးလုိ႕ ရႏုိင္သလုိ-
ျပႆနာေၾကာင့္ ရရိွလာတဲ့ အသိဥာဏ္ကိုလည္း အားကိုးႏုိင္တယ္။
လံု႕လရိွသူက လက္ရံုးအားကိုး---
ၾကင္နာတတ္သူက ႏုလံုးသားနဲ႕ စဥ္းစား ---
စည္းကမ္းရိွသူက ကိုယ္က်င့္တရား လက္ကိုင္ထား ---
အသိဥာဏ္ရိွသူက ဦးေႏွာက္နဲ႕ ဆံုးျဖတ္ ---
ျမင့္ျမတ္သူက အမွန္တရားေပၚ ရပ္တည္။
ဆံုးျဖတ္ရဲသူကို ဇြတ္တရြတ္ဆန္တယ္။
ခ်င့္ခ်ိန္တတ္သူကို သူရဲေဘာေၾကာင္တယ္။
ရက္ေရာသူကို လက္ဖြာတယ္။
စည္းကမ္းနဲ႕ေပးသူကို ကပ္ေစးနည္းတယ္။
ဦးေဆာင္ႏုိင္သူကို ေနရာယူတယ္။
ကၽြမ္းက်င္သူကို ေနရာယူတယ္ လို႕ အထင္မလြဲပါနဲ႕။
ခြင့္လႊတ္ႏုိင္ဖို႕ အေၾကာင္းျပခ်က္ ရွာေနတတ္တယ္။
သည္းခံႏုိင္ဖို႕ မ်ိဳသိပ္မႈကို ေမြးယူရတယ္။
နားလည္ႏုိင္ၿပီဆိုရင္-
ဆင္ေျခမပါတဲ့ ခြင့္လႊွတ္မႈ၊
ပြင္းလင္းတဲ့ သည္းခံမႈေတြ ျဖစ္ေနပါၿပီ။
သူ႕ခမ်ာ- ဒုိ႕လုိစိတ္မ်ိဳး မထားႏုိင္ရွာဘူး၊
ဒုိ႕ကလည္း သူ႕လုိစိတ္မ်ိဳး မထားသင့္ပါဘူး။
နင့္အတြက္သာ နင္ၾကည့္တတ္သလို
ငါလည္း ငါ့အတြက္သာ ႀကည့္လုိက္ရင္ -----?
သိလ်က္နဲ႕ ဆိုးေနတဲ့သူကို
သိေအာင္ထပ္ၿပီး မေျပာ၀ံ့ေတာ့ဘူး။
အမွန္သိ စမ္းပါ။
အဟုတ္ပါလားလိုက ထင္ထားသမွ်ေတြဟာ လြဲေနတတ္သလုိ
မဟုတ္ဘူးလုိ႕ ျမင္သမွ်ေတြကလည္း မွန္ေနတတ္ျပန္တယ္။
“ အေရးအႀကီးဆံုး ဆိုတာေတြက
ဘာမွ်မဟုတ္ပါလား ” လို႕ နားလည္ၿပီးေတာ့
“ ဘာမွ်မဟုတ္တဲ့သေဘာ” ကို သိဖို႕က
အေရးႀကီးဆံုးပါပဲ။
အႀကိဳက္ခ်င္း မတူၾကပါဘူး၊
ေကာင္းတာကုိႀကိဳက္ရင္ ေကာင္းေၾကာင္းေတာ့ ေျပာေပးလိုက္ပါ။
ႀကိဳက္ေအာင္ေတာ့ အတင္းမတိုက္တြန္းပါနဲ႕။
မေကာင္းတာကို ေၾကာက္ၿပီး
မေကာင္းလုပ္သူကို သနားလုိက္စမ္းပါ။
မေကာင္းတဲ့သူကု စိတ္ဆိုးလုိက္တာနဲ႕
ကိုယ္ပါ သနားစရာသတၱ၀ါစာရင္း ၀င္သြားၿပီ။
ကုိယ့္စကားကို သူ နားေထာင္ေစခ်င္ရင္
သူ႕စကားကို အရင္ ေသေသခ်ာခ်ာ
နားေထာင္ေပးလုိက္ပါဦး။
အသိေပးဆံုးမမည့္သူကို ရွာသင့္ေပမယ့္
ကုိယ့္စကား နားေထာင္မည့္သူကိုပဲ
ရွာေနၾကတယ္။
တစ္ဖက္သတ္ဆိုတာ တစ္ဖက္ကို “သတ္”တာပါ။
ဒါေပမယ့္ ႏွစ္ဖက္စလံုး ေသသြားၿပီး
ဆိုးက်ိဳးေတြ ျဖစ္လာမယ္။
လုပ္ကုိင္ခ်င္စိတ္ရယ္၊ ကၽြမ္းက်င္မႈရယ္ ရိွၿပီး
လုပ္ကိုင္ေနက်ဆိုရင္
ဘယ္အလုပ္မဆို လြယ္ကူသြားပါၿပီ။
အမိႈက္လွဲၿပီးမွ ရွင္းတာထက္
မရႈပ္ဘဲ ရွင္းေနတာက ပုိေကာင္းမယ္။
မသင့္ေတာ္တဲ့ေနရာကို ေရာက္ခဲ့ရင္ေတာင္မွ သင့္ေတာ္တဲ့အက်င့္ေတြ မေဖ်ာက္ပစ္ပါနဲ႕။
မေကာင္းတာကို လုပ္မယ့္အစား
မလုပ္ပဲ ေနတာက ေကာင္းတယ္။
မင္းလုိပဲ၊
သူတို႕ေျပာတာသာ အဟုတ္၊
သူတုိ႕လုပ္တာသာ အမွန္၊
သူတို႕ ႀကံတာသာ အေကာင္း ထင္ေနၾကတယ္။
“ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိသာ အခ်စ္ဆံုးပါပဲ။”
ဒီစကားကို မယံုရင္
တစ္ေလာကလံုးရဲ႕ အလိမ္အညာေတြကို ခံေနရၿပီမွတ္။
နင္ - မမွတ္ေသးဘူးလား ?
ပံုႏွိပ္စာအုပ္၊ ေလာကစာအုပ္၊ စိတ္စာအုပ္
သံုးမ်ိဳးရိွတယ္။
စိတ္ကိုဖတ္တတ္ဖို႕ တစ္ျခားစာအုပ္ေတြကို ဖတ္ေနရတယ္။
O Q
ေလေၾကာင့္ ပ်ံသန္းႏုိင္တဲ့ငွက္ဟာ
ေလရိွမွန္း မသိၾကသလုိ၊
ေရေၾကာင့္ ကူးႏုိင္တဲ့ငါးဟာ
ေရရိွမွန္း မသိၾကသလို၊
ဓမၼ၊ အဓမၼေၾကာင့္ ေကာင္းေကာင္း ဆိုးဆိုးျဖစ္ေနတဲ့
သတၱ၀ါေတြဟာလည္း
ဓမၼ၊ အဓမၼကို ရိွမွန္း မသိၾကပါဘူး။
လွ်ာကို သြားက ကိုက္မိတတ္တယ္။
ဒါေပမယ့္ ကုိယ့္လွ်ာကိုေတာ့
သူမ်ားရဲ႕သြားက လာၿပီးမကိုက္ပါဘူး။
တစ္ဆယ္ က ကိုး ျဖစ္သြားတတ္တယ္။
ရွစ္ က ကိုး ျဖစ္လာတယ္။
ကိုး ခ်င္းတူေပမယ့္ မတူတာကို သိလုိက္စမ္းပါ။
ဒါကိုပဲ ၾကည့္၊ ဒါကိုပဲ စဥ္းစား၊
ဒါကိုပဲ ႏွစ္သက္၊ ဒါနဲ႕ပဲ ေမြ႕ေလ်ာ္ ေပ်ာ္ေနရင္၊
ဒါပဲ ျဖစ္ေနမွာေပါ့။
ကုိယ့္ကုိယ္ကို ကုိယ္ျပန္ၾကည့့္
ၾကည့္မိရင္ သတိ၊
ၾကည့္ႏုိင္ရင္ သမာဓိ၊
ၾကည့္တတ္ရင္ ပညာ၊
ၾကည့္ေနရင္ ၀ီရိယ၊
ခု ၾကည့္၊ ခု ေသခ်ာသိတယ္လုိ႕
ယံုတာက သဒၶါေပါ့။
ခ်မ္းသာတယ္။
“ပုထုဇၨေနာ ဥမၼတၱေကာ” တဲ့။
လူတုိင္းလုိလုိ တစ္မ်ိဳးေလးေတြ ခ်ည္းပါပဲ။
တစ္မ်ိဳးႀကီးအထိ မျဖစ္ေစနဲ႕။
တစ္မ်ိဳးေလးဆိုတာကိုေတာင္ ေဖ်ာက္ပစ္ရမွာ။
ဘာလုပ္ရမွန္း မသိတဲ့အခ်ိန္မွာ ဘာမွ မလုပ္ဘဲေနတာ အေကာင္းဆံုးေပါ့။
သိမွ ဆက္လုပ္။
မ်က္စိေစြေနသူကုိ
“ၾကည့္ရတာ ေတာ္ေတာ္ခက္မွာပဲ”လုိ႕ အထင္နဲ႕ တည့္ေအာင္လုပ္ေပးခ်င္လို႕
မရပါဘူး။ သူ႕ဟာနဲ႕သူေတာ့
“အဆင္ေျပေနတယ္” ဆိုတာ သိလိုက္စမ္းပါ။
“ငါ” မရိွမွ သိၾကလိမ့္မယ္တဲ့။
အဲဒီငါကေရာ ေရေရရာရာ
ဘာေတြကို သိထားၿပီးၿပီလဲ ?
“ခံ” ရတဲ့အခါ မတုန္မလႈပ္ တည္ႏိုင္တာကို “ခံတည္” တဲ့။
“စံ”ရတဲ့အခါမွာလည္း မတုန္မလႈပ္တည္ႏုိင္တဲ့
“စံတည္” လည္း ရိွဖို႕ လုိတယ္။
ႏွစ္မ်ိဳးစံုမွ “ခႏီ ၱ” အစစ္။
စိတ္မေကာင္းရက္နဲ႕ စားရင္ စားမေကာင္းဘူး။
မေပ်ာ္ဘဲ အိပ္ရင္ အိပ္မေပ်ာ္ဘူး။
စိတ္ဆိုးေနရင္ စိတ္ေကာင္းျဖစ္လာေအာင္
ေျပာင္းလုိက္ပါ။ ျမန္ျမန္ !
စိတ္ကိုေျပာင္းဖို႕ထက္ ဆိုးတဲ့ဓါတ္ကို
ေကာင္းဓါတ္ ေျပာင္းလုိက္ပါ။
ထမင္း မငတ္ရံုသာ ႀကိဳးစားရင္
သူေဌး မျဖစ္ဘူး။
သူေဌးျဖစ္ဖို႕သာ ၾကည့္ရင္ ထမင္းငတ္သြားတတ္တယ္။
ေရတို ေရရွည္ ႏွစ္မ်ိဳးစလံုး ႀကိဳးစားေပါ့။
Z Z Z
ျဖစ္ခ်င္တရံုသက္သက္နဲ႕ ဘာမွ် မျဖစ္လာဘူး။
ျဖစ္ေအာင္
လုပ္တတ္၊ လုပ္ႏုိင္၊ လုပ္ေန ရတယ္။
မတူညီၾကတဲ့ အထဲမွာ
တူညီတဲ့ သေဘာေတြကို ျမင္ေအာင္ ၾကည့္တတ္ပါေစ။
မီးဟုန္းဟုန္း ေတာက္တာက
မီးစ မီးပြားေလး ေၾကာင့္ပါ။
ေဒါသမီးစ မထားပါနဲ႕။
ေနရာတိုင္းမွာ ကုသုိလ္ရိွတယ္။
ကုသိုလ္ကို သတိက ပုိင္တယ္။
သတိကို သူေတာ္ေကာင္းက ပုိင္တယ္။
ေလာက ကုိ မေက်နပ္လုိ႕ အျပစ္မတင္နဲ႕။
သိမွ ဆက္လုပ္။
မ်က္စိေစြေနသူကုိ
“ၾကည့္ရတာ ေတာ္ေတာ္ခက္မွာပဲ”လုိ႕ အထင္နဲ႕ တည့္ေအာင္လုပ္ေပးခ်င္လို႕
မရပါဘူး။ သူ႕ဟာနဲ႕သူေတာ့
“အဆင္ေျပေနတယ္” ဆိုတာ သိလိုက္စမ္းပါ။
“ငါ” မရိွမွ သိၾကလိမ့္မယ္တဲ့။
အဲဒီငါကေရာ ေရေရရာရာ
ဘာေတြကို သိထားၿပီးၿပီလဲ ?
“ခံ” ရတဲ့အခါ မတုန္မလႈပ္ တည္ႏိုင္တာကို “ခံတည္” တဲ့။
“စံ”ရတဲ့အခါမွာလည္း မတုန္မလႈပ္တည္ႏုိင္တဲ့
“စံတည္” လည္း ရိွဖို႕ လုိတယ္။
ႏွစ္မ်ိဳးစံုမွ “ခႏီ ၱ” အစစ္။
စိတ္မေကာင္းရက္နဲ႕ စားရင္ စားမေကာင္းဘူး။
မေပ်ာ္ဘဲ အိပ္ရင္ အိပ္မေပ်ာ္ဘူး။
စိတ္ဆိုးေနရင္ စိတ္ေကာင္းျဖစ္လာေအာင္
ေျပာင္းလုိက္ပါ။ ျမန္ျမန္ !
စိတ္ကိုေျပာင္းဖို႕ထက္ ဆိုးတဲ့ဓါတ္ကို
ေကာင္းဓါတ္ ေျပာင္းလုိက္ပါ။
ထမင္း မငတ္ရံုသာ ႀကိဳးစားရင္
သူေဌး မျဖစ္ဘူး။
သူေဌးျဖစ္ဖို႕သာ ၾကည့္ရင္ ထမင္းငတ္သြားတတ္တယ္။
ေရတို ေရရွည္ ႏွစ္မ်ိဳးစလံုး ႀကိဳးစားေပါ့။
Z Z Z
ျဖစ္ခ်င္တရံုသက္သက္နဲ႕ ဘာမွ် မျဖစ္လာဘူး။
ျဖစ္ေအာင္
လုပ္တတ္၊ လုပ္ႏုိင္၊ လုပ္ေန ရတယ္။
မတူညီၾကတဲ့ အထဲမွာ
တူညီတဲ့ သေဘာေတြကို ျမင္ေအာင္ ၾကည့္တတ္ပါေစ။
မီးဟုန္းဟုန္း ေတာက္တာက
မီးစ မီးပြားေလး ေၾကာင့္ပါ။
ေဒါသမီးစ မထားပါနဲ႕။
ေနရာတိုင္းမွာ ကုသုိလ္ရိွတယ္။
ကုသိုလ္ကို သတိက ပုိင္တယ္။
သတိကို သူေတာ္ေကာင္းက ပုိင္တယ္။
ေလာက ကုိ မေက်နပ္လုိ႕ အျပစ္မတင္နဲ႕။
ေနတတ္ရင္ ေက်နပ္စရာပါ။
ရၿပီးတာေတြကို ဖက္ေနၾကတယ္။
မရေသးတာေတြကို မက္ေနၾကတယ္။
ဖက္ေန မက္ေနသမွ် ေမာေနရမယ္။
မီးေလာင္ေနတဲ့အခါ မီးကင္းေစာင့္ဟာ သံေခ်ာင္းေခါက္ၿပီး အခ်က္ေပးပါတယ္။
ေရသယ္ၾက၊ အထုပ္ဆြဲ၊ မီးၿငိွမ္း၊ သားသမီးေခၚ၊ပစၥည္းေရႊြ႕
ဒီလိုဒီလို တစ္ခုခ်င္း တစ္ေယာက္စီကို လုိက္ၿပီး မေျပာပါဘူး။
ဒီလိုဒီလို တစ္ခုခ်င္း တစ္ေယာက္စီကို လုိက္ၿပီး မေျပာပါဘူး။
ဒါေပမယ့္ သံေခ်ာင္းသံၾကားရင္
ကုိယ္နဲ႕ဆိုင္တဲ့ အက်ိဳးရိွတဲ့အလုပ္ကို ကုိယ္လုပ္ၾကတာပါပဲ။
ဒါေၾကာင့္ အသိေပးစကားစုေတြဟာ မီးကင္းက မီးလန္႕သံေခ်ာင္းေခါက္သံလးပါပဲ။
ဓမၼဒူတ အရွင္ေဆကိႏၵ “အသိေပးစကားစုမ်ား”
ဓမၼဒူတ အရွင္ေဆကိႏၵ “အသိေပးစကားစုမ်ား”
No comments:
Post a Comment